Oefenwedstrijden 2022/23

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Voorlopige programma:

za 2 jul, 16.00u AZ-PEC Zwolle 3-1 (in Dirkshorn)
wo 6 jul, 19.00u AZ-PAOK FC 2-2 (in Apeldoorn)
za 9 jul, 19.30u Olympiakos-AZ 1-0
za 16 jul, 16.00u KVC Westerlo-AZ 0-1
zo 24 jul, 17.00u AZ-Bologna 1-0
do 22 dec, 12.00u Valencia CF-AZ 1-3
do 29 dec, 19.00u Atalanta-AZ 0-1
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ gaat op 9 juli in Griekenland spelen tegen de Griekse kampioen Olympiakos. De wedstrijd wordt in het stadion van Olympiakos gespeeld en begint om 20.30u lokale tijd (=19.30u NL tijd).

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-oefent-t ... riekenland
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

https://www.vvv-venlo.nl/wedstrijden/

VVV meldt een oefenwedstrijd op 20 juli tegen AZ in Horst. Ik neem aan dat dat is afgesproken omdat men geen vertrouwen in de playoffs had ;) zal dan Jong AZ worden?
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Volgens deze tweet speelt AZ een oefenwedstrijd tegen Bologna. Er staat geen datum bij:
DeRodeBaron1967
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 16 jul 2010, 13:07

2 juli een wedstrijd tegen Almere City in Alkmaar, aldus https://www.almerecityfans.nl/almere-ci ... ostenrijk/
DeRodeBaron1967
Supporter
Berichten: 192
Lid geworden op: 16 jul 2010, 13:07

AEK Athene heeft een trainingskamp in Alkmaar (@Alkmaarse Boys ??) en oefent op 16 juli 17:00 tegen AZ

https://www.amna.gr/sport/article/65350 ... n-Ollandia
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Nog een Griekse tegenstander in de voorbereiding:

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-oefent-tegen-paok-in-epe
Johannes
Ben-Sider
Berichten: 944
Lid geworden op: 27 dec 2003, 14:19
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ speelt op 2 juli in Dirkshorn tegen PEC Zwolle en op 16 juli in en tegen Westerlo https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-start-vo ... -dirkshorn
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Johannes schreef: 20 jun 2022, 13:09 AZ speelt op 2 juli in Dirkshorn tegen PEC Zwolle en op 16 juli in en tegen Westerlo https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-start-vo ... -dirkshorn
De eerder door Almere City aangekondigde wedstrijd tegen AZ op 2 juli, blijkt dus tegen Jong AZ te zijn.
En de door AEK Athene aangekondige wedstrijd tegen AZ op 16 juli blijkt dus niet te kloppen.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ze spelen tussen de Europese wedstrijden nog een oefenwedstrijd?

Interessant.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 02 jul 2022, 19:49 Ze spelen tussen de Europese wedstrijden nog een oefenwedstrijd?

Interessant.
Dat was wel te verwachten. Normaal spelen ze tot 1 week voor de Eredivisie-start (bijna) altijd 2 wedstrijden per week in de voorbereiding. Ik verwacht dus ook nog wel een oefenwedstrijd op 31 juli.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Is er iemand van het forum bij AZ tegen PEC Zwolle en Jong AZ tegen Almere City geweest?

Bij Jong AZ deed ene Sander Karlsen mee. Wat is zijn achtergrond? En is hij op proef?

Verder ben ik benieuwd hoe de jonge jongens het bij AZ 1 deden. Met name Maxim Dekker, Fedde de Jong, Lewis Schouten en Myron van Brederode. Hoe ver zijn zij in hun ontwikkeling en maakt 1 van hen serieus kans op een basisplek aankomend seizoen?
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

elmo schreef: 03 jul 2022, 10:15 Is er iemand van het forum bij AZ tegen PEC Zwolle en Jong AZ tegen Almere City geweest?

Bij Jong AZ deed ene Sander Karlsen mee. Wat is zijn achtergrond? En is hij op proef?

Verder ben ik benieuwd hoe de jonge jongens het bij AZ 1 deden. Met name Maxim Dekker, Fedde de Jong, Lewis Schouten en Myron van Brederode. Hoe ver zijn zij in hun ontwikkeling en maakt 1 van hen serieus kans op een basisplek aankomend seizoen?
Ach, je staat mooi in het zonnetje een biertje te drinken en zo goed en zo kwaad eens wat te kijken. De Jong speelde 2e helft als rechtsback, geen idee wat het idee van onze wereldtrainer daarachter was. Denk hetzelfde idee als met Yuki. Maar sloeg nergens op, maakte geen indruk.

Ik vond Schouten slecht / onzichtbaar, Dekker was wel oke. Van Brederode nog de beste van de 4, ik denk dat hij er wel komt. Nog even een jaartje rijpen achter Karlsson en dan hopen dat hij hem kan vervangen.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Bombaman schreef: 03 jul 2022, 16:13 Ach, je staat mooi in het zonnetje een biertje te drinken en zo goed en zo kwaad eens wat te kijken. De Jong speelde 2e helft als rechtsback, geen idee wat het idee van onze wereldtrainer daarachter was. Denk hetzelfde idee als met Yuki. Maar sloeg nergens op, maakte geen indruk.

Ik vond Schouten slecht / onzichtbaar, Dekker was wel oke. Van Brederode nog de beste van de 4, ik denk dat hij er wel komt. Nog even een jaartje rijpen achter Karlsson en dan hopen dat hij hem kan vervangen.
Fedde de Jong speelde de 1e helft rechtsback. Dat zal zijn omdat Witry alleen de 2e helft zou spelen en Yuki nog geblesseerd is. Jong AZ speelde eerder al en zullen ze daar geen extra vervanger beschikbaar hebben gehad.
Schouten viel inderdaad niet mee. Van Brederode erg goed aanspeelbaar steeds voor Verhulst als er druk op de opbouw was. Speelde een goede 1e helft. Ook leuk om de coaching van Verhulst zo goed mee te krijgen.
Griffith liet ook leuke dingen zien. Buurmeester liet zien wel een niveautje hoger te zijn dan Schouten.
Lahdo erg snel, paar slechte balcontacten in het begin maar was daarna wel aardig bezig. Dekker deed het vrij aardig naast Beukema. Combi Hatzidiakos met Koopmeiners centraal achterin in de 2e helft was minder.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Metalingus schreef: 03 jul 2022, 17:29 Fedde de Jong speelde de 1e helft rechtsback.
Oh ja, dat is waar ook. Maar Witry 2e helft maakte nóg minder indruk. Sterker nog, hij maakte eerst een stomme fout om vervolgens 10 seconden later het tegendoelpunt met een slechte pass in te leiden.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Bombaman schreef: 03 jul 2022, 19:28 Oh ja, dat is waar ook. Maar Witry 2e helft maakte nóg minder indruk. Sterker nog, hij maakte eerst een stomme fout om vervolgens 10 seconden later het tegendoelpunt met een slechte pass in te leiden.
Witry was inderdaad weer koning balverlies net als vorig jaar. Herstelde zich wel enigszins in het laatste kwart.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Metalingus schreef: 03 jul 2022, 19:52 Witry was inderdaad weer koning balverlies net als vorig jaar. Herstelde zich wel enigszins in het laatste kwart.
Team eerste helft was gretig en Barasi, Mees De Wit en vooral van Brederode maakte echt een prima indruk. Lahdo lijkt op rechts wel een toevoeging te zijn maar mist nog een goede rechtsback achter zich. Reijnders wil graag en mocht het ook laten zien als aanvoerder en in een meer aanvallende rol, vond ik nog niet 100% procent overtuigend, veel risicopasses met foute afloop, maar wel fijne aanvallende intenties. Ook Verhulst kon me wel bekoren. Van team tweede helft kreeg ik gelijk weer dat zure gevoel van vorig seizoen terug. Witry echt niet goed, ongelofelijk om zo te spelen als je je kans moet pakken. Beukema wel solide. Griffith nog te licht.

Benieuwd naar de volgende pot, vooral van Brederode wil ik meer van zien.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Ik heb zelf alleen de eerste 30 minuten gezien waar ik met vlagen ontzettend heb genoten van Van Brederode en Barasi. Wat kunnen die jonge gasten heerlijk voetballen. Pijnlijk ook om te zien wat er gebeurde wanneer D. de Wit probeerde om mee te doen in hun combinaties/snelheid.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ-PAOK wordt woensdag zonder publiek gespeeld, en niet op de oorspronkelijke lokatie in Epe.
Plaats reactie