Jong AZ 2021-2022

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Teleurstellend optreden vanavond. Gasten die al bij het eerste meetrainen en op de bank zitten hebben weinig goeds laten zien. Al dat gedweep van sommigen hier om van deze jonge gasten in het eerste op te stellen slaat echt nergens op.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

De toekomst ziet er flink belabberd uit.

Letterlijk 0 kansen gecreerd in 90 minuten tegen de nr 17 van de KKD, geen voorzet die ook maar enigzins in de richting van een medespeler kwam of uberhaupt voorbij de eerste paal kwam.

Zo een jongen als Poku heeft niks bij AZ 1 te zoeken, eerlijk gezegd niet eens bij Jong AZ. Ik geloof ook echt niet dat zo een Taabouni ook maar enigzins een redelijke eredivisie speler kan worden
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

ForzAZ schreef: 24 jan 2022, 20:54 Teleurstellend optreden vanavond. Gasten die al bij het eerste meetrainen en op de bank zitten hebben weinig goeds laten zien. Al dat gedweep van sommigen hier om van deze jonge gasten in het eerste op te stellen slaat echt nergens op.
Driekwart van dat soort roeptoeters heeft dit jaar nog geen één wedstrijd van Jong AZ gezien volgens mij. Het was zeer armoedig vanavond. 1 halve kans tegen de nummer 17. Straks maar doorselecteren en alle ruimte aan de o18 geven, hopen dat daar wat uit doorbreekt.
Hup AZ.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Bob Ross schreef: 24 jan 2022, 21:02 Driekwart van dat soort roeptoeters heeft dit jaar nog geen één wedstrijd van Jong AZ gezien volgens mij. Het was zeer armoedig vanavond. 1 halve kans tegen de nummer 17. Straks maar doorselecteren en alle ruimte aan de o18 geven, hopen dat daar wat uit doorbreekt.
Deze wedstrijd niet gezien, en sowieso weinig dit seizoen. Wordt niet zo vaak meer live uitgezonden helaas. Maar vorig jaar was het niet anders. Toen staken alleen Taabouni en Koopmeiners nog wel eens boven de rest uit en Barasi en Goudmijn hoopte je van dat ze aan konden pikken op het niveau dat AZ beoogt (wat af en toe lukte).
Hopen op de lichting erachter. Wat ik van O18/019 in de Youth League gezien heb (samenvattingen) is dat best ok. Geen schande als er een jaartje een mindere lichting tussen zit. En met Barasi en Taabouni denk ik dat er sowieso wel twee jeugdspelers nu bij het eerste zitten die op zijn minst van Eredivisieniveau zijn en recentelijk van Jong zijn afgeroomd.

Ik maak me alleen een beetje zorgen om Peer.
____________
Hoc est nihil
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Grifo schreef: 24 jan 2022, 23:30 Deze wedstrijd niet gezien, en sowieso weinig dit seizoen. Wordt niet zo vaak meer live uitgezonden helaas. Maar vorig jaar was het niet anders. Toen staken alleen Taabouni en Koopmeiners nog wel eens boven de rest uit en Barasi en Goudmijn hoopte je van dat ze aan konden pikken op het niveau dat AZ beoogt (wat af en toe lukte).
Hopen op de lichting erachter. Wat ik van O18/019 in de Youth League gezien heb (samenvattingen) is dat best ok. Geen schande als er een jaartje een mindere lichting tussen zit. En met Barasi en Taabouni denk ik dat er sowieso wel twee jeugdspelers nu bij het eerste zitten die op zijn minst van Eredivisieniveau zijn en recentelijk van Jong zijn afgeroomd.

Ik maak me alleen een beetje zorgen om Peer.
Waar is nou op gebaseerd dat Taabouni wel even in de Eredivisie mee zou kunnen komen?

Het is allemaal 'net niet' en 'vlees noch vis' bij hem vind ik. Oké kan aardig pielen met een bal, maar als dat alles is.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bob Ross schreef: 24 jan 2022, 21:02 Driekwart van dat soort roeptoeters heeft dit jaar nog geen één wedstrijd van Jong AZ gezien volgens mij. Het was zeer armoedig vanavond. 1 halve kans tegen de nummer 17. Straks maar doorselecteren en alle ruimte aan de o18 geven, hopen dat daar wat uit doorbreekt.
Volgens mij past het perfect bij het zijn van AZ speler dat je een enorme off-day kunt hebben, die nemen we voor lief toch?
Vind dit een hele overdreven reactie. Waar was je toen Van Brederode een paar man uitspeelde tegen VVV om te scoren?

Kijk ook even naar de opstelling, Oosting op linksbuiten, Taabouni op de punt naar achteren, Sedlacek op de back en Peer achterin?
Volgens mij was het gewoon een experiment dat slecht af liep.

Overigens is het leunen op de jeugd enkel een argument om te verklaren waarom er voor het eerste niet wordt gedaan, die rollen moet je niet omdraaien :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DeZuivelDuivel schreef: 25 jan 2022, 07:39 ...
Kijk ook even naar de opstelling, Oosting op linksbuiten, Taabouni op de punt naar achteren, Sedlacek op de back en Peer achterin?
Volgens mij was het gewoon een experiment dat slecht af liep...
Hoe kom je er bij dat Taabouni ´op de punt naar achteren´ speelde? Die speelde in principe juist in de punt naar voren op het middenveld. Fedde de Jong en Zico Buurmeester er achter. Taabouni mocht het juist een keer laten zien op 'tien', maar speelde niet vast op die positie. Wisselde nogal eens van plek met Oosting en Barasi.

Niet de eerste keer trouwens dat Sedlacek rechtsback speelde. Zijn tegenstander vond ik trouwens de meest opvallende speler op het veld. Snel en technisch vaardig.

Peer Koopmeiners speelde in het oefenpartijtje op trainingskamp bij het eerste ook rechts centraal. In Jong AZ heeft ie dat ook al vaak gedaan.

Dus hoezo een 'experiment'?
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

ForzAZ schreef: 25 jan 2022, 06:47 Waar is nou op gebaseerd dat Taabouni wel even in de Eredivisie mee zou kunnen komen?

Het is allemaal 'net niet' en 'vlees noch vis' bij hem vind ik. Oké kan aardig pielen met een bal, maar als dat alles is.
Inderdaad. Leuk aan de bal, maar totaal geen duelkracht en ook niks terugverdedigen bij balverlies.

Dit soort spelers zijn vaak leuk in de jeugd maar in de eredivisie wordt er meer van je gevraagd; Nouri en Unuvar bij ajax hebben die stap ook niet kunnen maken, zijn nagenoeg het zelfde type speler, beide wel iets talentvoller nog in mijn mening.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

ForzAZ schreef: 25 jan 2022, 08:10 Hoe kom je er bij dat Taabouni ´op de punt naar achteren´ speelde? Die speelde in principe juist in de punt naar voren op het middenveld. Fedde de Jong en Zico Buurmeester er achter. Taabouni mocht het juist een keer laten zien op 'tien', maar speelde niet vast op die positie. Wisselde nogal eens van plek met Oosting en Barasi.

Niet de eerste keer trouwens dat Sedlacek rechtsback speelde. Zijn tegenstander vond ik trouwens de meest opvallende speler op het veld. Snel en technisch vaardig.

Peer Koopmeiners speelde in het oefenpartijtje op trainingskamp bij het eerste ook rechts centraal. In Jong AZ heeft ie dat ook al vaak gedaan.

Dus hoezo een 'experiment'?
Zo zijn de opstellingen ingegeven en dat zegt toch wat over de rol van de spelers in het veld, anders doe je dat niet.
Dat het niet de eerste keer is dat Sedlacek op rechtsback staat, wil niet zeggen dat hij een rechtsback is. Hij is ook juist in het verleden het beste tot zijn recht gekomen op het middenveld en hij is ook gehaald als middenvelder indertijd.

Dat spelers 'wel eens' ergens anders spelen, maakt niet dat dit de posities zijn waar ze het beste tot hun recht komen.
Er werd ooit beweerd dat Teun Koopmeiners centrumverdediger moest worden om ook maar in de buurt van Oranje te komen, waar speelt hij nu bij Atalanta? gewoon in zijn kracht op het middenveld.

Als je wat meer wedstrijden van Fedde de Jong hebt gezien dan weet je dat die ook een vrij aanvallend ingestelde middenvelder is. Maar in dit geval geven spelbeeld en opstelling misschien andere informatie.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DeZuivelDuivel schreef: 25 jan 2022, 10:43 Zo zijn de opstellingen ingegeven en dat zegt toch wat over de rol van de spelers in het veld, anders doe je dat niet.
Dat het niet de eerste keer is dat Sedlacek op rechtsback staat, wil niet zeggen dat hij een rechtsback is. Hij is ook juist in het verleden het beste tot zijn recht gekomen op het middenveld en hij is ook gehaald als middenvelder indertijd.

Dat spelers 'wel eens' ergens anders spelen, maakt niet dat dit de posities zijn waar ze het beste tot hun recht komen.
Er werd ooit beweerd dat Teun Koopmeiners centrumverdediger moest worden om ook maar in de buurt van Oranje te komen, waar speelt hij nu bij Atalanta? gewoon in zijn kracht op het middenveld.

Als je wat meer wedstrijden van Fedde de Jong hebt gezien dan weet je dat die ook een vrij aanvallend ingestelde middenvelder is. Maar in dit geval geven spelbeeld en opstelling misschien andere informatie.
Kijk liever met je ogen hoe de opstelling in het veld uit pakt dan, want Taabouni speelde in een aanvallende rol.

Sedlacek kwam zelfs als aanvallende middenvelder volgens mij. Maar heel vaak komen spelers uiteindelijk op andere posities terecht en tot hun recht. Dat ze hem daarom op die plek uittesten is niet vreemd.

Fedde is van origine een aanvallende middenvelder op de tien positie. Veel loopvermogen, diepgang, scorend vermogen en overzicht. Maar nu Taabouni daar in principe speelde werd ie naar het rechter middenveld verdrongen. Niet helemaal gelukkig spelend op die plek gisteren vond ik.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

ForzAZ schreef: 25 jan 2022, 06:47 Waar is nou op gebaseerd dat Taabouni wel even in de Eredivisie mee zou kunnen komen?
Je verdraait mijn woorden. Ik zeg dat ik denk dat hij Eredivisiewaardig is. Dat op basis van een flink aantal wedstrijden die ik afgelopen twee jaar van Jong heb gezien en waarin hij vaak of de uitblinker was, of een van de weinigen was die een voldoende scoorde. Dat is een niveautje lager dan de Eredivisie en geeft allerminst een garantie dat hij er zal slagen, maar ik denk wel dat hij het niveau heeft te kúnnen slagen. Ik vrees echter dat AZ te hoog gegrepen is voor hem, want zijn ontwikkeling lijkt een beetje stil te staan nu hij al een tijd bij het eerste zit.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Ik denk dat de jongens van de onder 18 nu al kwalitatief beter zijn dan de regelmatige starters van Jong AZ. Ik zie eigenlijk alleen Fedde de Jong en wellicht ook Barasi en Poku vast AZ 1 halen, als in basisspeler. Een Oosting, Koopmeiners, Taabouni, Griffith etc.. zullen hoogstens selectie opvulling zijn/worden.

En dan zijn de Jong, Poku en Barasi volgens mij ook nog A junioren, in ieder geval een x aantal jaar jonger dan de rest.

Zo'n van Brederode is echt een goede voetballer, niet heel erg snel, maar lijkt kwa stijl een beetje op Dimitri Payet. Ook die Lewis Schouten, 17 jaar, maar fysiek al echt in orde, heerlijke passing en inzicht. Meerdink is een kleuner in de spits, met een redelijk tot goede techniek, die zie ik het nog eerder halen dan de fysiek toch wat zwakke Barasi. En achterin mocht die Engel invallen, dat is ook wel een fel spelertje.

Samengevat, het is wachten op de jongens uit de onder 18, de andere jongens zijn maximaal niveau Groningen/Heerenveen, tenzij zij zich spectaculair ontwikkelen natuurlijk.

Ook zet ik wel vraagtekens bij Maarten Martens, het oogt opzich allemaal heel degelijk, heel weinig tegengoals voor een Jong elftal, zeker in vergelijking met voorgaande jaren. Maar, ze scoren ook bijna geen goals, en dat vind ik wel zorgwekkend kwa filosofie, voor mij blijft het nog een gedeelte opleiding, ook al spelen ze profvoetbal. Ik zie liever een 3-5 nederlaag, en dan wat uitschieters met goed aanvalsspel. Maarten Martens lijkt mij een trainer, die toch wel heel erg naar het resultaat kijkt, voetballen vanuit de nul, en dat is prima voor een eerste elftal coach, maar voor een opleidingstrainer, zie ik toch liever wat meer risico en avontuur, dat hele gedisciplineerde, dat leren ze maar bij in de schoolbanken van een eerste elftal.

Keek eigenlijk wel uit naar de pot van gisteravond, maar had al het vermoeden dat de jongens van afgelopen vrijdag niet zouden gaan spelen, en toen dat definitief was, wist je eigenlijk al dat het weinig ging worden.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Sir Robbert schreef: 25 jan 2022, 14:13 Ook zet ik wel vraagtekens bij Maarten Martens, het oogt opzich allemaal heel degelijk, heel weinig tegengoals voor een Jong elftal, zeker in vergelijking met voorgaande jaren. Maar, ze scoren ook bijna geen goals, en dat vind ik wel zorgwekkend kwa filosofie, voor mij blijft het nog een gedeelte opleiding, ook al spelen ze profvoetbal. Ik zie liever een 3-5 nederlaag, en dan wat uitschieters met goed aanvalsspel. Maarten Martens lijkt mij een trainer, die toch wel heel erg naar het resultaat kijkt, voetballen vanuit de nul, en dat is prima voor een eerste elftal coach, maar voor een opleidingstrainer, zie ik toch liever wat meer risico en avontuur, dat hele gedisciplineerde, dat leren ze maar bij in de schoolbanken van een eerste elftal.
Hij bereidt ze terdege voor op het eerste van AZ zoals dat nu speelt: meer balbezit hebben maar weinig schoten op doel afleveren. 😉

Wat mij gisteren tegenviel waren bepaalde basisdingen als een bal voor de stuit aannemen. Dat er dan na de stuit een bal tegen de borst of bovenbeen van een AZ speler stuit en dat die dan bij de tegenstander in de voeten belandt. Dat mag na een jarenlange opleiding in de AZ jeugdacademie eigenlijk niet gebeuren.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZuid-Scharwoude schreef: 25 jan 2022, 17:30 Hij bereidt ze terdege voor op het eerste van AZ zoals dat nu speelt: meer balbezit hebben maar weinig schoten op doel afleveren. 😉

Wat mij gisteren tegenviel waren bepaalde basisdingen als een bal voor de stuit aannemen. Dat er dan na de stuit een bal tegen de borst of bovenbeen van een AZ speler stuit en dat die dan bij de tegenstander in de voeten belandt. Dat mag na een jarenlange opleiding in de AZ jeugdacademie eigenlijk niet gebeuren.
Inderdaad veel overeenkomsten met het eerste - in slechte doen- gisteravond. Die jongens centraal achterin kwamen niet verder dan slome breedteballetjes en waren als de dood voor balverlies. Waardoor iedere keer de tegenstander alle tijd had om te groeperen. Voorin was iedere bal met een beetje moeilijkheid direct balverlies. Fedde de Jong stond niet op een lekkere plek voor hem, bijna alle andere stonden op hun favoriete plek en leverden niet.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Jong AZ-NAC is verplaatst van maandag 7 naar maandag 21 februari (20.00u), omdat NAC op 8 februari speelt in de KNVB-beker.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Forza AZ schreef: 27 jan 2022, 11:23 Jong AZ-NAC is verplaatst van maandag 7 naar maandag 21 februari (20.00u), omdat NAC op 8 februari speelt in de KNVB-beker.
Dus dan is de eerste AZ thuiswedstrijd (jeugd van <18 niet meegerekend) echt pas de 19e. Dan maar een jeugdwedstrijd meepikken binnenkort.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

Kilkenny schreef: 27 jan 2022, 11:38 Dus dan is de eerste AZ thuiswedstrijd (jeugd van <18 niet meegerekend) echt pas de 19e. Dan maar een jeugdwedstrijd meepikken binnenkort.
Ik zag dat er al een heel draaiboek is gemaakt voor het bezoeken van de jeugdwedstrijden op de Kalverhoek. Het was echter wel een kleine deceptie toen ik zag dat er bijvoorbeeld voor onder 18 nog geen enkele wedstrijd (buiten de youth league) is ingepland.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Jong ajax - Jong AZ vandaag (20.00u)

rust: 1-0 :(
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Barasi in de eerste helft uitgevallen? Nog een aanvaller minder?
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De AZ twitter zegt niets over een blessure en ik heb het op de stream gemist (wel een raar moment anders)
Fijne voetballer Van Brederode
Rio Hillen zit op de bank
we can come an end
Plaats reactie