AZ-SC Cambuur (za 22 jan, 20.00u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

#jansenexit.

Ziet er nog steeds niet uit dit voetbal
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Waarom geen Poku? Evjen naar 10 en De Wit eruit.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

kuifje schreef: 22 jan 2022, 21:06 Waarom geen Poku? Evjen naar 10 en De Wit eruit.
We hadden geen behoefte aan de snelheid van Poku. We hadden behoefte aan mensen die handig zijn centraal in de kleine ruimte.
Laatst gewijzigd door differentcook op 22 jan 2022, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Tja, met deze selectie kan dit gewoon gebeuren. Tweede helft was ietsje beter, maar we ontberen gewoon aanvallende creativiteit en kwaliteit. Evjen speelde niet slecht, maar voegt ook weinig toe. Pavlidis was heel erg matig. Midstjo heeft vandaag 28 keer de bal verloren, het was gewoon pijnlijk om te zien. Op de bank hebben we natuurlijk ook helemaal niets wat de doorslag gaat geven met dank aan Huiberts.

Positieve noten: geweldige redding Vindahl. Ook was vandaag de ondergrens van een matige wedstrijd wel hoger dan eerder dit seizoen. Blijft doodzonde, hadden vierde moeten staan en Feyenoord onder druk moeten zetten.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 22 jan 2022, 20:58 Wat een dramatisch zooitje. Tot de laatste seconde rustig rond spelen alsof er niks aan de hand is, 18 corners waarvan 90% dramatisch genomen, 0 vrije trappen rond de 16, amper een schot op doel, geen enkel opportunisme. Wat een kutwedstrijden steeds. En dan die apathische Jansen. Breng godverdomme Barasi in.
Het is altijd de speler die er níet wordt ingebracht die dan opeens de oplossing moet brengen. Vind ik te makkelijk. Dit was zo’n typische 0-0 wedstrijd, die zitten er af en toe tussen. Goed verdedigd door Cambuur.

En ja, eens, die corners waren dramatisch!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Laten we hopen dat dit, mocht het nog nodig zijn, een zetje is voor actie door Huiberts (waar de vorige wedstrijd hem had kunnen sussen)
Laatst gewijzigd door differentcook op 22 jan 2022, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Vooraf ging ik me al rijk rekenen gezien Vitesse met 10 man al achterstond tegen Groningen.
Maar Twente is weer 2 punten boven ons gekropen, Slotje zal waarschijnlijk morgen ook weer verder afstand nemen, en de eerst volgende wedstrijd moeten we naar Eindhoven met waarschijnlijk weer een tribune vol boeren. Vandaag hadden we toe moeten slaan!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Lichtpuntjes zijn wat mij betreft Beukema, Witry en ook Evjen liet voldoende zien om een paar keer in de basis te beginnen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Shota-Arveladze schreef: 22 jan 2022, 21:06 #jansenexit.
Man, doe niet zo dramatisch. 9 op rij gewonnen, 13 wedstrijden ongeslagen…….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

SchoorlAZ schreef: 22 jan 2022, 21:13 Lichtpuntjes zijn wat mij betreft Beukema, Witry en ook Evjen liet voldoende zien om een paar keer in de basis te beginnen.
Wat zeg je nu toch? 😉
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

kuifje schreef: 22 jan 2022, 21:06 Waarom geen Poku? Evjen naar 10 en De Wit eruit.
Omdat Poku er niet zoveel van kan en alleen hard kan rennen. Tegen ploegen die de bus parkeren schieten we daar niets mee op.

Al met al geen reden tot paniek, 12 wedstrijden ongeslagen, stijgende lijn en op naar Eindhoven.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 22 jan 2022, 21:12
Dit was zo’n typische 0-0 wedstrijd, die zitten er af en toe tussen. Goed verdedigd door Cambuur.
Als je niks probeert blijft het 0-0 ja. Maar deze trainer zal wel tevreden zijn, opnieuw niet verloren. Dat is zijn doel, risicoloos rondspelen over het hele veld om vooral niet te verliezen. Wat een slechte trainer.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SchoorlAZ schreef: 22 jan 2022, 21:13 Lichtpuntjes zijn wat mij betreft Beukema, Witry en ook Evjen liet voldoende zien om een paar keer in de basis te beginnen.
Evjen is toch echt te vlakjes. Gesloten defensies speel je met hem niet om ver. Het moet voorin echt komen van Karlsson en als die zijn dag zoals vandaag niet heeft...
Moet echt iets bij en dan een speler die er ook direct kan staan.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

De Rode Baron schreef: 22 jan 2022, 21:18 Evjen is toch echt te vlakjes. Gesloten defensies speel je met hem niet om ver. Het moet voorin echt komen van Karlsson en als die zijn dag zoals vandaag niet heeft...
Moet echt iets bij en dan een speler die er ook direct kan staan.
Daar sluit ik me dan wel helemaal bij aan. Hij heeft iets 'net niet, maat er is toch iets...' gehalte.
Sorry voor de benaming, weet niet hoe ik het anders moet beschrijven.
Je gaat niet de oorlog met hem winnen of veel wedstrijden beslissen, nu in ieder geval.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Langedijk schreef: 22 jan 2022, 21:14 Als je niks probeert blijft het 0-0 ja. Maar deze trainer zal wel tevreden zijn, opnieuw niet verloren. Dat is zijn doel, risicoloos rondspelen over het hele veld om vooral niet te verliezen. Wat een slechte trainer.
Mee eens
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Was weer ontzettend slap. Weinig tempo en slechts een viertal kansen. Één van deze kansen moet er wel in. De keeper heeft een punt gepakt voor ons, dat is wel positief.

Ik heb me weer kapot geërgerd aan Pavlidis. Wat doet die speler bij AZ?
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Leuke ploeg dat Cambuur, mooi voor hun dat ze een bonuspunt meepakken. Toch apart dat ze in de interviews (staf en speler) na de wedstrijd aangeven hoe goed ze AZ vinden.

Teleurstellend resultaat. 18 corners en maar een paar of zoiets een beetje dreigend.
Ik vond de wissels niet goed uitpakken, ik had eerst Gudmundsson voor Pavlidis gebracht en had Koopmeiners aan het einde voor Evjen gedaan zodat Beukema naar de spits had gekund. Maar eerlijk gezegd denk ik dat het niet veel had uitgemaakt. Bank zag er toch wel heel dun/jong uit en Barasi en Panta zijn niet eens 100% fit. Mooi dat Jansen het niet als excuus gebruikt en zelfs het een voortvloeisel van visie van AZ noemt.

1 moment heb ik mij echt even lopen opwinden, dat Gudmundsson bij een halve counter van AZ (in iedergeval ruimte en een overtal wat al weinig voor kwam) nog even een pirouette gaat doen en niet Karlsson de in diepte op rechts wegsteekt. Echt onbegrijpelijk.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ik wil het ongeïnspireerde spel van vanavond niet bagatelliseren, maar Cambuur staat toch wel 7e, voorwaar niet slecht.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

salmonyappi schreef: 22 jan 2022, 23:42 Ik wil het ongeïnspireerde spel van vanavond niet bagatelliseren, maar Cambuur staat toch wel 7e, voorwaar niet slecht.
Kijk, dit is hoe je kritiek levert! :D
we can come an end
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Alleen de samenvatting gezien, dus kan er niet goed over oordelen. Maar afgezien van het slechte resultaat, vond ik het niet dramatisch slecht. Een heel jong en nieuw verdedigingsduo dat niks weggeeft is heel wat beter dan wat het duo Martins Indi- Panta heeft laten zien. Ik zou zeggen, regel een oefenwedstrijd tegen een sterke tegenstander met Beukema en Witry centraal achterin. Verder vond ik het veldspel weliswaar plichtmatig en te passief, maar er werd ook weinig balverlies geleden. Uiteraard waren de wissels dramatisch, maar dat had ik wel verwacht van deze trainer. Maar hoe dan ook, echt heel slecht vond ik het niet.
Volgend jaar april weten we meer
Plaats reactie