AZ-Fortuna Sittard (do 2 dec, 18.45u)

Eredivisie, bekerduel of oefenpotje: bespreek hier alle wedstrijden van het vlaggenschip
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 30 nov 2021, 09:10 Niet elke dag tien keer in loze oneliners zonder verdere inhoud. Het is nog altijd een discussie forum en geen onderbuik afreageermedium. Daar is facebook voor. En als je toch niets te melden hebt, doe dat dan ook niet. Verspil mijn tijd en die van anderen niet. En als je toch wilt ouwehoeren, daar hebben we de schromelijk ondergewaardeerde kantine voor. Maar daar voelt iedereen hier zich blijkbaar weer te serieus voor.

Ik ga zelf proberen om hier wat serieuzer op te gaan moderaten en daarom zal ik dit wedstrijd topic op slot gaan gooien tijdens de wedstrijd. Als er behoefte is aan een apart chattopic in de kantine voor tijdens de wedstrijden dan hoor ik dat graag in pb.

On topic.
Ga jij dan ook Jack geestelijke bijstand geven tijdens de wedstrijd ?
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Kilkenny schreef: 30 nov 2021, 09:10 Niet elke dag tien keer in loze oneliners zonder verdere inhoud. Het is nog altijd een discussie forum en geen onderbuik afreageermedium. Daar is facebook voor. En als je toch niets te melden hebt, doe dat dan ook niet. Verspil mijn tijd en die van anderen niet. En als je toch wilt ouwehoeren, daar hebben we de schromelijk ondergewaardeerde kantine voor. Maar daar voelt iedereen hier zich blijkbaar weer te serieus voor.

Ik ga zelf proberen om hier wat serieuzer op te gaan moderaten en daarom zal ik dit wedstrijd topic op slot gaan gooien tijdens de wedstrijd. Als er behoefte is aan een apart chattopic in de kantine voor tijdens de wedstrijden dan hoor ik dat graag in pb.

On topic.
Klasse! Ookal denk ik dat het vechten tegen die bierkaai is. Social media zijn gewoon een stortplaats voor frustraties. De mensen die roepen dat ze liever willen verliezen vind ik echt te treurig voor woorden. Metalingus is overigens geen azijnzeiker, dan heb je net de verkeerde.

Ik zal dan maar eens iets heel raars zeggen: ik hoop dat we met 5-0 winnen en in de eerste helft op voorsprong komen. Dan komt er vaak vertrouwen terug en hebben we weer zicht op knap voetbal. Defensief was het tegen Vitesse prima en ik vind dat Beukema moet blijven staan. Gudmondsson zal op rechtsbuiten spelen denk ik bij gebrek aan alternatieven. Of Jansen nou wordt ontslagen of niet, we moeten ons weer terugknokken in dit seizoen. Nu kan dat nog, in maart niet meer.

Dat Fortuna slecht draait en dat AZ daar vast weer de punten door cadeau doet is ook zo onzinnig. Er zijn mensen die dat standaard roepen en als AZ dan verliest zeggen ze 'zie je wel '. Vitesse draaide ook niet goed en AZ hielp ze niet in het zadel. Zwolle idem dito. Utrecht en Cambuur draaide wel goed maar daar won AZ weer van, het is gewoon allemaal amateurpsychologie waar je niets aan hebt.
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bob Ross schreef: 30 nov 2021, 17:52 Klasse! Ookal denk ik dat het vechten tegen die bierkaai is. Social media zijn gewoon een stortplaats voor frustraties. De mensen die roepen dat ze liever willen verliezen vind ik echt te treurig voor woorden. Metalingus is overigens geen azijnzeiker, dan heb je net de verkeerde.

Ik zal dan maar eens iets heel raars zeggen: ik hoop dat we met 5-0 winnen en in de eerste helft op voorsprong komen. Dan komt er vaak vertrouwen terug en hebben we weer zicht op knap voetbal. Defensief was het tegen Vitesse prima en ik vind dat Beukema moet blijven staan. Gudmondsson zal op rechtsbuiten spelen denk ik bij gebrek aan alternatieven. Of Jansen nou wordt ontslagen of niet, we moeten ons weer terugknokken in dit seizoen. Nu kan dat nog, in maart niet meer.

Dat Fortuna slecht draait en dat AZ daar vast weer de punten door cadeau doet is ook zo onzinnig. Er zijn mensen die dat standaard roepen en als AZ dan verliest zeggen ze 'zie je wel '. Vitesse draaide ook niet goed en AZ hielp ze niet in het zadel. Zwolle idem dito. Utrecht en Cambuur draaide wel goed maar daar won AZ weer van, het is gewoon allemaal amateurpsychologie waar je niets aan hebt.
In welke wereld draait Vitesse niet goed? Vitesse staat 6e op 3 punten van plek 4 en 1 punt van plek 5. In de Conference League maken ze nog kans op overwintering en hebben ze van Tottenham weten te winnen(en een keer tenauwernood verloren) in een toch niet al te makkelijke poule. Overigens heeft Vitesse gewoon voorrondes gespeeld om uberhaupt in die poule te eindigen en daarin Anderlecht verslagen. De twee grote verliespartijen van Vitesse waren tegen ajax en PSV. Voor de rest kun je een keertje verliezen van de willekeurige andere teams, zeker als je niet de gedroomde nummer 1-3 bent. Ze hadden gewoon een mindere beurt tegen de laagvlieger die AZ nu is, maar dat zou te maken kunnen hebben met de strijd die ze tegen Rennes geleverd hebben.

Dit geeft maar aan wat voor een gebrek aan relativeringsvermogen sommigen hebben.
Natuurlijk hoef je niet voortdurend te doemdenken, ik denk dat AZ best kan winnen van Fortuna, het gaat namelijk net zo goed slecht met Fortuna en uiteindelijk zal er toch ergens een ondergrens zijn. Het zou mij verbazen als deze pot niet binnengehaald gaat worden, maar gevolgen zal het blijkbaar ook niet hebben.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Vitesse draait inderdaad super, die speelden tegen PSV en AZ echt fantastisch, en hebben thuis tegen Fortuna, GAE en Twente toch ook zeker een heel puntje gepakt.

Maar voor je weer een heel epistel schrijft; bespaar jezelf vooral de moeite, we zijn het toch niet eens. Ik vind het wel erg ironisch dat je over relativeringsvermogen begint.

Aangezien je hoogstwaarschijnlijk alsnog zal reageren: je hebt alvast gelijk.

Ik hoop in ieder geval dat we dik winnen en zou daar erg blij mee zijn.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Bob, iedereen zou hier blij zijn met een dikke overwinning. De realiteit is echter dat de kans aanmerkelijk groter is dat we weer 90 minuten naar nul schoten op doel zitten te kijken. Als ik daar enigszins tegenaan loop te hikken mag ik dat gewoon uiten, lijkt mij. Ik zie echt het nut niet in van de hand boven het hoofd houden van iemand die alles om zeep helpt wat het kijken naar onze club normaliter leuk maakt.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

MO7 schreef: 30 nov 2021, 19:22 Bob, iedereen zou hier blij zijn met een dikke overwinning. De realiteit is echter dat de kans aanmerkelijk groter is dat we weer 90 minuten naar nul schoten op doel zitten te kijken. Als ik daar enigszins tegenaan loop te hikken mag ik dat gewoon uiten, lijkt mij. Ik zie echt het nut niet in van de hand boven het hoofd houden van iemand die alles om zeep helpt wat het kijken naar onze club normaliter leuk maakt.
Van mij mag je alles. Jij nog net wat meer overigens omdat je vrijwillig iets doet voor het forum. Maar vervolgens mogen Kilkenny en ik daar ook wat van vinden. En al dat doemdenken voordat er uberhaubt een bal is getrapt schiet je ook niets mee op.

Niemand houdt wie dan ook een hand boven het hoofd. Maar je kan ook gewoon ondanks alles alsnog hopen dat je club wint, en blij zijn als dat lukt. Iedereen weet dat het niet goed gaat, dat hoeft niet 1000 keer te worden benoemd van mij.

Als sommige mensen gewoon in hun onderschrift zetten dat ze momenteel alles kut vinden van AZ dan scheelt dat in de topics. Misschien een oplossing. :wink:
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bob Ross schreef: 30 nov 2021, 18:33 Vitesse draait inderdaad super, die speelden tegen PSV en AZ echt fantastisch, en hebben thuis tegen Fortuna, GAE en Twente toch ook zeker een heel puntje gepakt.

Maar voor je weer een heel epistel schrijft; bespaar jezelf vooral de moeite, we zijn het toch niet eens. Ik vind het wel erg ironisch dat je over relativeringsvermogen begint.

Aangezien je hoogstwaarschijnlijk alsnog zal reageren: je hebt alvast gelijk.

Ik hoop in ieder geval dat we dik winnen en zou daar erg blij mee zijn.
Ga geen epistel schrijven als mensen feiten niet onder ogen willen zien. Dat heeft de coronacrisis mij wel geleerd.

OT:

Met Rienstra en Seuntjens die hier ooit(terecht) verguisd werden zal dit in ieder geval een mooi spiegelmoment worden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Maar is het uiten van frustraties en onvrede met de huidige gang van zaken en menig wedstrijdverloop niet precies hetzelfde als blij zijn en korte, inhoudsloze uitingen van deze blijheid posten als het wél goed loopt? Ik durf te beweren dat ik nog niemand daartegen heb zien ageren.

Ik snap die cynische opmerkingen wel. Voor mij is het kijken naar AZ ook een soort van onvrijwillige zelfkastijding geworden. Ik weet dat het niet fijn gaat zijn, dat ik er geen plezier meer uit haal en dat ik het zonde van mijn tijd vind, toch kijk ik elke keer weer alsof het een slechte gewoonte cq verslaving van me is.

Natuurlijk hoop ik dat AZ morgen gewoon wint, de pannen van het dak speelt en het lek voor de rest van het seizoen boven is. Maar mijn ratio zegt dat de problemen niet te fixen zijn met één goede wedstrijd. Liever heb ik dat er structureel iets verandert waardoor het beter zou kunnen gaan (ontslag trainer bijv.). De kans daarop wordt kleiner bij een overwinning.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Maar als we blijven winnen is het ontslag van die trainer juist weer niet nodig. Als bij aanhoudende slechte resultaten de verguisde trainer wordt ontslagen is dat het voordeel bij het nadeel, maar nog geen reden om dan maar verlies te willen. Niet tegen 020, maar ook zeker niet tegen Sparta en Fortuna.

En wat betreft die 5-3-2/3-5-2, ik vind het prima, dan gebeurd er in ieder geval wat. Ik wil wel zien wat het over meerdere wedstrijden oplevert.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kilkenny schreef: 30 nov 2021, 20:12
En wat betreft die 5-3-2/3-5-2, ik vind het prima, dan gebeurd er in ieder geval wat. Ik wil wel zien wat het over meerdere wedstrijden oplevert.
Eens wat dit betreft.
Zolang de nieuwe pionnen dan ook kansen blijven krijgen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 30 nov 2021, 20:19 Eens wat dit betreft.
Zolang de nieuwe pionnen dan ook kansen blijven krijgen.
Absoluut. Over Beukema was ik ook tevreden en zoals hij zelf aangaf, ook BMI en Panta vonden het prettig.
Of het alternatieve AZ-systeem vaker uit de kast wordt gehaald, is nog even de vraag, maar Beukema zou het niet erg vinden. "'Panta' en Bruno (collega-centrale verdedigers Pantelis Hatzidiakos en Bruno Martins Indi, red.) vonden het vanavond ook heerlijk. Dit systeem is een prima alternatief."
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1357
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Ik heb een paar keer in de analyses van Fortuna Rienstra voorbij zien komen. Die sloft er maar wat achteraan en loopt nauwelijks met zijn man mee. Daar moet je dus continu overheen denderen.
Ik hoop dat het allemaal weer wat dynamischer wordt.

Verder is het te hopen dat het veld niet te veel te lijden heeft van de vele regen. Een strak matje maakt het voor AZ toch wel makkelijker ballen. Dat aardappelveld van Vitesse viel ook niet mee.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Rienstra kan er weinig van ja. De enige twee die wat met een bal kunnen zijn Seuntjens en Flemming. Maar dit moet gewoon een overwinning worden.

5-3-2 ook geen problemen mee, als het daardoor meer zelfvertrouwen krijgt moeten ze dat maar doen. Ook met 5-3-2 kan je gerust wel scoren.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Dit is hopelijk de laatste kans voor Jansen. Als AZ de winst niet pakt tegen Sparta en Fortuna dan is er echt sprake van crisis.
"One swallow does not make a summer"
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Benieuwd hoe AZ morgen gaat starten. Ook van mij mogen ze wel weer starten met een 5-3-2 formatie. Achterin geeft het veel meer zekerheid en dat kunnen wij wel gebruiken. Wel bracht het aanvallend heel weinig afgelopen weekend. Nu denk ik overigens dat het systeem totaal onbelangrijk is wanneer een bal over 5 meter al niet lukt, dan ga je namelijk in geen enkel systeem een knappe aanval opzetten.

Wat mij betreft wordt de Wit gewisseld voor Reijnders. De Wit houdt weinig ballen vast, creëert niets en zijn werklust is in dit systeem wat minder belangrijk.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

AZ fanatic 4-life schreef: 01 dec 2021, 12:39 Benieuwd hoe AZ morgen gaat starten. Ook van mij mogen ze wel weer starten met een 5-3-2 formatie. Achterin geeft het veel meer zekerheid en dat kunnen wij wel gebruiken. Wel bracht het aanvallend heel weinig afgelopen weekend. Nu denk ik overigens dat het systeem totaal onbelangrijk is wanneer een bal over 5 meter al niet lukt, dan ga je namelijk in geen enkel systeem een knappe aanval opzetten.

Wat mij betreft wordt de Wit gewisseld voor Reijnders. De Wit houdt weinig ballen vast, creëert niets en zijn werklust is in dit systeem wat minder belangrijk.
Wat betreft tegendoelpunten, de nummers 11 tot en met 5 hebben een minder doelsaldo (wij staan op +4) en qua tegendoelpunten doen we niet echt onder voor deze teams. Ik denk dat een stabiel middenveld belangrijker is zodat we overwicht houden in de wedstrijd.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Fortuna heeft de meeste tegengoals. Maar het is de vraag of AZ dat kan uitbuiten. AZ mist stootkracht aldus de trainer. Het vertrek van Letschert en de inzet van Beukema lijken samen te vallen.

Na de wedstrijd tegen Vitesse is Beukers vertrokken, hoofd prestatie en ontwikkeling. Eerst was de prestatie en ontwikkeling vertrokken, daarna het hoofd.

Zit er bij AZ niemand met tactisch vernuft?

Tactiek lijkt mij zwaar onderontwikkeld bij AZ. Dat zou ik een goede reden vinden om afscheid te nemen van Beukers.

Wanneer hebben we AZ voor het laatst goed pressing zien spelen ? Om maar willekeurig iets te noemen.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ik heb nog eens nagedacht en ga het topic niet op slot gooien. Praktisch om het geleuter zo veel mogelijk in 1 topic te houden, anders zal het zich toch in andere topics voortzetten. Kan moeilijk alles op slot gooien. Ik blijf er overigens bij dat een beetje fan niet achter zijn pc-tje gaat zitten zeiken tijdens de wedstrijd. Alternatief voor het stadion dan maar in deze klote tijd, de kroeg is ook al dicht. :evil:
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Zo langzamerhand is goed voetbal wel van slecht voetbal te onderscheiden lijkt mij.

Slecht voetbal resulteert in overwegend negatief commentaar, in allerlei uitingen. Goed voetbal resulteert ook vaak in positief commentaar. Niet ingewikkeld.
Als je slecht voetbal niet goed kunt onderscheiden van goed voetbal, dan wordt het allemaal wazig.

Overigens heeft Boadu zijn eerste doelpunt voor Monaco gescoord. Hiep hiep hoera.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Kilkenny schreef: 02 dec 2021, 08:03 Ik heb nog eens nagedacht en ga het topic niet op slot gooien. Praktisch om het geleuter zo veel mogelijk in 1 topic te houden, anders zal het zich toch in andere topics voortzetten. Kan moeilijk alles op slot gooien. Ik blijf er overigens bij dat een beetje fan niet achter zijn pc-tje gaat zitten zeiken tijdens de wedstrijd. Alternatief voor het stadion dan maar in deze klote tijd, de kroeg is ook al dicht. :evil:
Normaal gesproken lees ik het forum vaak pas de dag na de wedstrijd. Maar als ik thuis op de bank naar een slaapverwekkende zaadwedstrijd zit te kijken dan kun je wat mij betreft prima eens je frustraties hier op forum knallen. Ook een beetje raar als ik vanaf mijn bank De Wit verrot loop te schelden, hier heb ik al helemaal niet de illusie dat 'ie me hoort (in het stadion heb ik altijd nog stille hoop :mrgreen: ).

Als je overigens op diezelfde bank zit en AZ de pannen van het dak speelt (of in het stadion/de kroeg had kunnen zitten) vind ik het weer een ander verhaal.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Plaats reactie