Welke jeugdspelers zien we volgend jaar nog terug bij AZ?

De jeugd is de toekomst. Alles over de jonge talenten van AZ.
DaandeBoerAZNL
Steward

Weet iemand wie er weg moeten/zelf gaan bij jong AZ dit jaar?

En wat er met Oerip & Boogaard gaat gebeuren
AZuid-Scharwoude
Basisspeler

DaandeBoerAZNL schreef: 16 mei 2025, 17:51 Weet iemand wie er weg moeten/zelf gaan bij jong AZ dit jaar?

En wat er met Oerip & Boogaard gaat gebeuren
In het NHD van afgelopen dinsdag stond dat Misha Engel (22) en Jurre van Aken (22) hun laatste wedstrijd voor AZ de vrijdag ervoor hadden gespeeld en de club gaan verlaten.

Het stuk eindigde met:

Met een teamuitje sloten de spelers hun tijd bij AZ zaterdag af. Trainer Leeroy Echteld ziet het wel goedkomen met de vertrekkende spelers. ,,Ze hebben zich allebei goed ontwikkeld. Misha heeft dit seizoen afgedwongen dat hij basisspeler werd. Jurre heeft wat minder gespeeld dan in vorige jaren, omdat hij dit seizoen concurrentie kreeg van Elijah (Dijkstra, red.), maar hij heeft het fantastisch gedaan op de momenten dat hij er moest staan. Ik kan me goed voorstellen dat er clubs geïnteresseerd zijn, ook in onze andere spelers die misschien een stap willen maken, zoals Jorn Berkhout, Nick Twisk en Job Kalisvaart.’’
Jimboo
Supporter

Screenshot_20250516-200352.png
Screenshot_20250516-200352.png (323.23 KiB) 10421 keer bekeken
Dit zijn de spelers die volgend jaar een contract hebben en bij Jong AZ horen. Ook de spelers waarvan ik nog niet weet of hun aflopende contract verlengd wordt. Het zijn er op dit moment best veel. Wat mij betreft hoeven alleen Oerip en Boogaard verlengd te worden. Waarom dit nog niet gebeurd is vind ik vreemd. Normaal is AZ wel eerder.

Oerip is mee naar Hong Kong dus ik denk dat ze hem wel verlengen. Lijkt me niet dat ze hem meegenomen zouden hebben als hij weg zou gaan.
Marty
Supporter

Jimboo schreef: 16 mei 2025, 20:12 Wat mij betreft hoeven alleen Oerip en Boogaard verlengd te worden. Waarom dit nog niet gebeurd is vind ik vreemd. Normaal is AZ wel eerder.
Als deze lijst klopt zou ik toch verwachten dat Mastoras en Zeggen ook een nieuwe contract moeten krijgen. Dat zijn toch wel jongens die indruk maken en potentie hebben AZ1 te halen.
Jimboo
Supporter

Marty schreef: 16 mei 2025, 20:42 Als deze lijst klopt zou ik toch verwachten dat Mastoras en Zeggen ook een nieuwe contract moeten krijgen. Dat zijn toch wel jongens die indruk maken en potentie hebben AZ1 te halen.
Dat vind ik ook maar die contracten lopen nog een jaar dus daar maak ik mij nog geen zorgen over. Dat Oerip en Boogaard nog niet verlengd zijn vind ik wel opvallend.
DeZuivelDuivel
Fanpage-junk

Smits was de laatste tijd wel op dreef.
Olofsson zou jammer zijn voor de scouting als die het niet haalt.
Zolang ie blijft scoren, hoef ik 'm niet te horen. Dat wordt nog wat met Mexx Meerdink
En Smit wordt natuurlijk ook een hit.
Verweg
Supporter

Jimboo schreef: 16 mei 2025, 20:50 Dat vind ik ook maar die contracten lopen nog een jaar dus daar maak ik mij nog geen zorgen over. Dat Oerip en Boogaard nog niet verlengd zijn vind ik wel opvallend.
Zeggen gaat heel Europa straks aan zitten trekken, dat heeft wel spoed.
Bombaman
Oude garde

Jorn Berkhout naar Cambuur.
Cetero censeo birrum bibendum esse
SimonPoulsen
Gewoon Dirk

Bombaman schreef: 06 jun 2025, 15:53 Jorn Berkhout naar Cambuur.
en vanAken naar Dordrecht.

DaandeBoerAZNL
Steward

Mastoras heeft al bijgetekend tot 2028. Dit gaf hij vorig jaar aan tijdens een interview na een wedstrijd van Jong AZ tegen Dordrecht.

Oerip, Boogaard, Poku & Zeggen mogen wel snel verlengd gaan worden zeg.
Chef
Reservespeler

DaandeBoerAZNL schreef: 08 jun 2025, 12:07 Mastoras heeft al bijgetekend tot 2028. Dit gaf hij vorig jaar aan tijdens een interview na een wedstrijd van Jong AZ tegen Dordrecht.

Oerip, Boogaard, Poku & Zeggen mogen wel snel verlengd gaan worden zeg.
Dat zou inderdaad de hoogste prioriteit moeten hebben. Die contracten voor Mees en Hobie waren dit in ieder geval niet. Max moet nu eens echt gaan werken.
DeZuivelDuivel
Fanpage-junk

Bombaman schreef: 06 jun 2025, 15:53 Jorn Berkhout naar Cambuur.
Dat lijkt mij prima, die zat er al lang bij en het was duidelijk dat hij niet, in ieder geval niet nu, door zou breken.
Toch weer een speler aan het betaald voetbal afgeleverd door de jeugdopleiding.
Idem voor van Aken als dat klopt.
Zolang ie blijft scoren, hoef ik 'm niet te horen. Dat wordt nog wat met Mexx Meerdink
AlkmaarForever
Invaller

AZ heeft de achttienjarige spits Bendegúz Kovács transfervrij overgenomen van ajax. De Hongaar, die sinds 2021 in Nederland speelt en makkelijk scoorde voor ajax Onder-19 en ajax Onder-17, heeft een driejarig contract getekend in Alkmaar. Bij AZ gaat Kovács ook voor het hoogste jeugdelftal spelen. Afgelopen seizoen speelde Kovács negentien wedstrijden voor ajax Onder-19, daarin scoorde hij zevenmaal.

bron: vi.nl
DeZuivelDuivel
Fanpage-junk

De vraag van vandaag:
Wilde Kovacs weg bij ajax omdat ie voorbijgestreefd is door Konadu of wilde ajax van Kovacs af?
Wat is dat overigens momenteel voor gekkigheid met spelers die tussen de top jeugdopleidingen zijn het wisselen? Feyenoord had een jongen bij PSV en ajax weggehaald. ajax bij ons en bij Feyenoord, wij weer bij ajax... Of zou er iets afgesproken zijn bij dat nieuwe 'herenakkoord' waar ze nu een andere naam aan hebben gegeven?
dirkjan
Goalscorer
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 19 jun 2025, 23:19 De vraag van vandaag:
Wilde Kovacs weg bij ajax omdat ie voorbijgestreefd is door Konadu of wilde ajax van Kovacs af?
Wat is dat overigens momenteel voor gekkigheid met spelers die tussen de top jeugdopleidingen zijn het wisselen? Feyenoord had een jongen bij PSV en ajax weggehaald. ajax bij ons en bij Feyenoord, wij weer bij ajax... Of zou er iets afgesproken zijn bij dat nieuwe 'herenakkoord' waar ze nu een andere naam aan hebben gegeven?
Van FB, maar dit is denk ik gewoon achter een betaalmuur vandaan geplukt https://www.facebook.com/groups/1648996 ... %2CO%2CP-R

Topclubs sluiten nieuwe ''Regeling Jeugdopleidingen''
ajax, PSV, Feyenoord, AZ en FC Utrecht hebben een nieuwe afspraak gemaakt over het onderlinge jeugdbeleid, ondanks eerdere meningsverschillen over het naleven van het vorige herenakkoord. Deze vernieuwde regeling bevat enkele belangrijke wijzigingen. Zo mogen de vijf clubs vanaf komende zomer elk jaar één speler van een andere aangesloten club actief benaderen en overnemen – een duidelijke breuk met de eerdere afspraken.
Als tegenwicht voor deze versoepeling worden er strengere financiële voorwaarden gehanteerd. Wanneer een overgenomen speler tien wedstrijden in het eerste elftal speelt, moet de nieuwe club hetzelfde bedrag nogmaals betalen. Daarnaast krijgen de oorspronkelijke clubs recht op twee procent van een eventuele toekomstige transfersom, meldt het AD.
"We leggen hogere drempels vast," aldus Eredivisie-directeur Martin van Geel, "maar we laten de deur op een kier voor dat ene uitzonderlijke talent dat echt toe is aan een volgende stap."
De term ‘Herenakkoord’ verdwijnt. Voortaan heet de afspraak ‘Regeling Jeugdopleidingen’. Van Geel hoopt dat deze nieuwe regeling in de toekomst ook op andere Eredivisieclubs kan worden toegepast.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
AlkmaarForever
Invaller

AZ laat Lewis Schouten (21) tijdelijk gaan. De middenvelder wordt een seizoen verhuurd aan Excelsior.

AZ stond open voor een verhuur, omdat Schouten nog niet klaar is voor een vaste plek in het eerste elftal. Het leek te gaan tussen Excelsior en FC Groningen, waarbij de club uit Rotterdam nu aan het langste eind gaat trekken. Het betreft een kale huur zonder optie tot koop, omdat AZ toekomst in Schouten ziet.

Schouten speelde het afgelopen seizoen twintig wedstrijden, waarvan negentien met Jong AZ in de Keuken Kampioen Divisie en één in de Eredivisie.

SjaakTrekhaak
Invaller

AlkmaarForever schreef: 21 jun 2025, 09:44 AZ laat Lewis Schouten (21) tijdelijk gaan. De middenvelder wordt een seizoen verhuurd aan Excelsior.

AZ stond open voor een verhuur, omdat Schouten nog niet klaar is voor een vaste plek in het eerste elftal. Het leek te gaan tussen Excelsior en FC Groningen, waarbij de club uit Rotterdam nu aan het langste eind gaat trekken. Het betreft een kale huur zonder optie tot koop, omdat AZ toekomst in Schouten ziet.

Schouten speelde het afgelopen seizoen twintig wedstrijden, waarvan negentien met Jong AZ in de Keuken Kampioen Divisie en één in de Eredivisie.

Lijkt me een goede zaak. Hoop dat hij zijn belofte daar nieuw leven inblaast. Toch een hoop pech gehad.
The future is on sale
DeZuivelDuivel
Fanpage-junk

AZalerts deelt dat de Oerip verlenging eraan zit te komen. Dat is heel goed nieuws.
AlkmaarForever
Invaller

AZ en Julian Oerip gaan met elkaar door. Het aflopende contract van de achttienjarige middenvelder is met vier seizoenen verlengd tot medio 2029. Afgelopen seizoen kwam hij tot negentien wedstrijden in de Keuken Kampioen Divisie voor Jong AZ waarin hij goed was voor twee doelpunten en twee assists.

AlkmaarForever
Invaller

Jeugdspeler Nick Homan heeft in het AFAS Stadion zijn eerste profcontract getekend bij AZ. De doelman van AZ Onder 17 ligt vast tot medio 2028.

Nick Homan begon op vijfjarige leeftijd met voetballen in de jeugd van VPV Purmersteijn. In eerste instantie als veldspeler, maar vanaf zijn zevende koos hij voor een plek onder de lat. Zijn vaardigheden als doelman bleven niet onopgemerkt, want de jongeling stroomde via de AZ Voetbalschool door naar de AZ Jeugdopleiding. Afgelopen seizoen verdedigde Homan het doel van AZ Onder 17 en kwam hij uit voor Oranje Onder 17. Komend seizoen zal de doelman aansluiten bij AZ Onder 19.

Homan: 'Lang naartoe gewerkt'
De zeventienjarige doelman reageert trots op het tekenen van zijn eerste contract: "Ik heb hier lang naartoe gewerkt, dus dit is een mooi moment voor mij en mijn familie". Terugkijkend op het afgelopen seizoen spreekt Homan van een waardevolle periode. "Het was een heel leerzaam seizoen. We hebben met het team wat wisselvallige wedstrijden beleefd, maar ook hele mooie momenten meegemaakt," blikt hij terug.

"Ik ben een keeper die graag meevoetbalt," benoemt Homan. "Ik kan met beide benen makkelijk trappen en wil graag meedoen in het spel. Daarnaast beschik ik over een goede reflex en zorg ik met duidelijke coaching dat mijn verdediging goed staat". Hoewel hij tevreden is over zijn sterke punten, blijft de jonge doelman ook kritisch op zichzelf. Zo wil hij zich verder ontwikkelen in het uitkomen bij corners en voorzetten. Ook zijn ambities voor het nieuwe seizoen zijn helder: "Ik wil eerste doelman in de Onder 19 worden en keepen in de Youth League. Met het team wil ik kampioen worden en zo ver mogelijk komen in de Youth League.

Brandenburg: 'Trots dat Nick vandaag heeft getekend'
Hoofd Jeugdopleiding Paul Brandenburg is erg blij met de contractondertekening van Homan.
"Nick is al jarenlang verbonden aan de club. Hij is gestart in de AZ Voetbalschool en heeft sindsdien het volledige opleidingstraject doorlopen," vertelt hij. "Hij is een doelman met een groot bereik en uitstekende reflexen. Bovendien voegt hij veel waarde toe in balbezit, doordat hij goed kan meevoetballen." Brandenburg onderstreept de waarde van Homans contractondertekening voor de club. "Het maakt ons trots dat Nick vandaag heeft getekend. Net als bij andere spelers die vanaf jonge leeftijd bij AZ zijn, voelt dat bijzonder. We zijn blij dat hij zich de komende drie jaar verder binnen onze opleiding kan ontwikkelen richting het betaald voetbal."

bron: AZ.nl
Plaats reactie