Geloof, Politiek & Racisme II

Het forum waarin men naar hartelust kan discussieren op een hoogstaand niveau.

Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019:

Peiling eindigde op 02 jul 2019, 20:21

CDA
1
4%
PvdA
0
Geen stemmen
VVD
6
21%
SP
2
7%
PVV
4
14%
FvD
8
29%
Groen Links
4
14%
ChristenUnie
0
Geen stemmen
D66
3
11%
DENK
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 28
De Rode Baron
Barry

Voor degene die Nieuws vd Dag hebben gekeken.. hoe gaat in godsnaam de VVD nog in een kabinet zitten als je de woorden hebt gehoord van Dilan over Frans Timmermans die op het Malieveld met de fans van de Iraanse ayatollah Khamenei rond liep en daar haar (terechte) walging over uitsprak. Niet met de PVV, niet met GL/PVDA (dat pikken haar leden sowieso niet). Als de kiezer wijs is moet je de liberalen helemaal laten vallen want die worden nimmer de grootste en kunnen op die manier nooit een coalitie vormen omdat ze een van de twee nodig hebben.
Bijlagen
GtfiVv5XUAAApE6.jpg
GtfiVv5XUAAApE6.jpg (122.23 KiB) 951 keer bekeken
'At your service '
salmonyappi
Harde Kern

De Rode Baron schreef: 16 jun 2025, 23:53 Voor degene die Nieuws vd Dag hebben gekeken.. hoe gaat in godsnaam de VVD nog in een kabinet zitten als je de woorden hebt gehoord van Dilan over Frans Timmermans die op het Malieveld met de fans van de Iraanse ayatollah Khamenei rond liep en daar haar (terechte) walging over uitsprak. Niet met de PVV, niet met GL/PVDA (dat pikken haar leden sowieso niet). Als de kiezer wijs is moet je de liberalen helemaal laten vallen want die worden nimmer de grootste en kunnen op die manier nooit een coalitie vormen omdat ze een van de twee nodig hebben.
Op wie moeten de kiezers wél stemmen vind je?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
De Rode Baron
Barry

salmonyappi schreef: 17 jun 2025, 00:57 Op wie moeten de kiezers wél stemmen vind je?
Waar wijzen de laatste peilingen op, zou ik zeggen.
Ik denk dat de meeste er wel klaar mee zijn. Zo gaat Nederland miljarden euro's aan de Navo bijdragen terwijl men niet eens weet hoe ze dit moeten financieren.
Zie Dilan (met haar veiligheid) weer in allerlei bochten wringen om haar grote leider (Rutte) te pleasen, maar het komt er gewoon op neer dat de burger er weer veel onder te leiden heeft en de hoofdpijnthema’s van deze burger maar niet gefikst worden.
'At your service '
salmonyappi
Harde Kern

De Rode Baron schreef: 17 jun 2025, 11:15 Waar wijzen de laatste peilingen op, zou ik zeggen.
Ik denk dat de meeste er wel klaar mee zijn. Zo gaat Nederland miljarden euro's aan de Navo bijdragen terwijl men niet eens weet hoe ze dit moeten financieren.
Zie Dilan (met haar veiligheid) weer in allerlei bochten wringen om haar grote leider (Rutte) te pleasen, maar het komt er gewoon op neer dat de burger er weer veel onder te leiden heeft en de hoofdpijnthema’s van deze burger maar niet gefikst worden.
Dus jij volgt de peilingen? Ik kies altijd zelf waar ik op stem.
De Rode Baron
Barry

salmonyappi schreef: 17 jun 2025, 12:20 Dus jij volgt de peilingen? Ik kies altijd zelf waar ik op stem.
Peilingen geven wel zo'n beetje aan hoe de kiezer het op dit moment ziet. Kortom, een goede graadmeter hoe men er over denkt.
Verder lijkt me duidelijk welke club ik een warm hart toedraag.. dat deze dan ook in die peilingen continue onaantastbaar blijft als de grootste partij van Nederland, is natuurlijk altijd prettig om te constateren dat er vele dezelfde mening zijn toegedaan.
'At your service '
SimonPoulsen
Gewoon Dirk

De Rode Baron schreef: 17 jun 2025, 12:49 Peilingen geven wel zo'n beetje aan hoe de kiezer het op dit moment ziet. Kortom, een goede graadmeter hoe men er over denkt.
Verder lijkt me duidelijk welke club ik een warm hart toedraag.. dat deze dan ook in die peilingen continue onaantastbaar blijft als de grootste partij van Nederland, is natuurlijk altijd prettig om te constateren dat er vele dezelfde mening zijn toegedaan.
Ik snap je zorgen wel, en deel ook grotendeels wel je mening over dingen.

Maar de illusie dat de PVV die problemen gaat oplossen ben ik allang verloren. Vind ik ook lichtelijk naief na de laatste verkiezingen. Je kunt toch niet ontkennen dat de PVV enorm weinig kwaliteit in de gelederen heeft. De stap van roepen naar uitvoeren is ze vreemd. Hoe Faber de asielpost invulde is echt schandalig. De partij trekt enkel nog paria's aan, die totaal afhankelijk zijn van Geert. Ze kunnen (en mogen) niet eens een simpel interviewtje doen bij de pers. Ik kijk even aan hoe de (rechtse) alternatieven zich presenteren, en anders overweeg ik zelfs niet te stemmen. De peilingen in deze tijd zijn vooral gefrustreerde kiezers. Het zou me echt verbazen als de PVV nog groter zou worden na dit debacle.

Ferry
Algemeen directeur

Omzeilen van bestaande EU milieuregels: defensie kan het.

https://www.telegraaf.nl/buitenland/bru ... 57752.html
De Rode Baron
Barry

PVDA is in een rap tempo aan het radicaliseren zo is weer gebleken. Leden stappen dan ook massaal op volgens Rob Oudkerk.
Kan men in Den Haag niet beter GL/PVDA uitsluiten!? Heeft de VVD zich niet heel goed in de vingers gesneden want niemand van de liberale partij, op figuren als Ed Nijpels na, denkt na vandaag nog aan samenwerking met deze gevaarlijke linkse radicale club van Timmermans. Ook Bontebal zat er een beetje beteuterd bij in de studio van Nieuws van vandaag en zocht naar woorden.
Enigste mogelijkheid om de PVDA nog te redden van de ondergang is te breken met GL, en afstand te nemen van deze Gaza club. Maar dat gaat een beetje moeilijk als je nog geen week geleden hebt besloten om in 2026 samen verder te gaan als één nieuwe partij!
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 19 jun 2025, 20:12, 2 keer totaal gewijzigd.
'At your service '
De Rode Baron
Barry

SimonPoulsen schreef: 18 jun 2025, 12:36 Ik snap je zorgen wel, en deel ook grotendeels wel je mening over dingen.

Maar de illusie dat de PVV die problemen gaat oplossen ben ik allang verloren.
Maar welke partij wel zou ik zeggen? Wilders had ook gewoon premier moeten worden. En niet stemmen dan gaat je stem naar partijen die de problemen nu juist hebben veroorzaakt.
Kijk, dat briefje met kritiek op Europees hof niet ondertekenen door een zwalkende Dick Schoofs omdat NSC zich er niet in kon vinden was wel het dieptepunt: dit kabinet pleitte juist voor een streng, zo niet strengste asielbeleid, en dan weiger je een handtekening te zetten, wat 9 andere (keurige) Europese landen wel ondertekenden. Dan ga je ook wel af met je 'strengste asielbeleid ooit'. Niet uitvoeren waar de mensen op hebben gestemd, ik kan me goed voorstellen dat er iets goed knakte bij Wilders.
'At your service '
salmonyappi
Harde Kern

De Rode Baron schreef: 19 jun 2025, 20:06 Maar welke partij wel zou ik zeggen? Wilders had ook gewoon premier moeten worden. En niet stemmen dan gaat je stem naar partijen die de problemen nu juist hebben veroorzaakt.
Kijk, dat briefje met kritiek op Europees hof niet ondertekenen door een zwalkende Dick Schoofs omdat NSC zich er niet in kon vinden was wel het dieptepunt: dit kabinet pleitte juist voor een streng, zo niet strengste asielbeleid, en dan weiger je een handtekening te zetten, wat 9 andere (keurige) Europese landen wel ondertekenden. Dan ga je ook wel af met je 'strengste asielbeleid ooit'. Niet uitvoeren waar de mensen op hebben gestemd, ik kan me goed voorstellen dat er iets goed knakte bij Wilders.
Dat mislukte “strengste beleid ooit” (alleen die term al……) is geheel en al te wijten aan de door Wilders zelf naar voren geschoven akela van asiel.
Antti Opdam
Harde Kern

De Rode Baron schreef: 16 jun 2025, 23:53 Voor degene die Nieuws vd Dag hebben gekeken.. hoe gaat in godsnaam de VVD nog in een kabinet zitten als je de woorden hebt gehoord van Dilan over Frans Timmermans die op het Malieveld met de fans van de Iraanse ayatollah Khamenei rond liep en daar haar (terechte) walging over uitsprak. Niet met de PVV, niet met GL/PVDA (dat pikken haar leden sowieso niet). Als de kiezer wijs is moet je de liberalen helemaal laten vallen want die worden nimmer de grootste en kunnen op die manier nooit een coalitie vormen omdat ze een van de twee nodig hebben.
Wat moet deze foto precies aantonen?
Langedijk
Harde Kern

Antti Opdam schreef: 20 jun 2025, 10:01 Wat moet deze foto precies aantonen?
Dat Frans nog steeds te dik is en een wandeling maakt met zijn resterende achterban
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Antti Opdam
Harde Kern

Langedijk schreef: 20 jun 2025, 11:57 Dat Frans nog steeds te dik is en een wandeling maakt met zijn resterende achterban
Mwah, de gemiddelde AZ - supporter van die leeftijd ziet er ook zo uit.

Die resterende achterban is ook nog steeds behoorlijk. Nog steeds de tweede partij van Nederland.

https://www.ewmagazine.nl/nederland/art ... 5-1482689/

'Mijn' Bontenbal (als voorspeld) ook in aantocht.
Antti Opdam
Harde Kern

Antti Opdam schreef: 11 jun 2025, 18:43 Mwah. Ik ken best wat VVD'ers die ook (toentertijd) op Balkenende gestemd hebben.

Als er bij die andere partij een beetje lijsttrekker met visie zit ...
In navolging van bovenstaande.

De "UP!" die nog sneller kwam dan we verwachtten ...
Langedijk
Harde Kern

Antti Opdam schreef: 20 jun 2025, 13:26
Die resterende achterban is ook nog steeds behoorlijk. Nog steeds de tweede partij van Nederland.

Ja, na de fusie. Zo kan ik het ook. En aangezien het aantal allochtonen blijft stijgen, is het niet zo gek dat ze bovenin blijven hangen.

Net zoals het niet gek is dat het CDA groter wordt. Mensen vallen weer terug naar het veilige midden. Dat is geen verdienste van het CDA, maar een logisch gevolg van een vulkaanuitbarsting. De geschiedenis blijft zich herhalen.
De Rode Baron
Barry

Antti Opdam schreef: 20 jun 2025, 13:26 Mwah, de gemiddelde AZ - supporter van die leeftijd ziet er ook zo uit.

Jouw Bontebal wist gisteren niet echt raad met de club van Timmermans. Hij wilde hem beschermen, immers zijn gedroomde coalitiegenoot, maar kon het niet.
Het enigste wat hij uit zijn 'fatsoenlijk' christelijk mondje kreeg, was dat hij zich niet kon voorstellen dat Frans hier (lees Piri) achter staat.
'At your service '
De Rode Baron
Barry

Langedijk schreef: 20 jun 2025, 15:29 De geschiedenis blijft zich herhalen.
Weet ik niet. Een formatie zal niet snel rondkomen, zeker niet als PVV weer blijft stijgen als de grootste partij en GL/PVDA zich op een duidelijke afstand als de tweede partij blijft handhaven. Ik zie VVD niet snel in een formatie stappen met GL/PVDA (de afstand wordt alsmaar groter en hun kiezers willen dit domweg niet). Ze moeten dan genoeg zetels bij elkaar hebben om bovenstaande twee partijen (die de meeste zetels hebben) te kunnen weren om weer een middenkabinet te kunnen vormen. Je hebt dan heel veel partijen nodig die ook weer ver van elkaar af staan want met 4 , 5 partijen kom je er volgens mij niet. Het politieke systeem zoals wij hebben werkt niet meer door al die verschillen en gaat vroeg of laat ook weer een nieuw kabinet klappen.
'At your service '
Antti Opdam
Harde Kern

Langedijk schreef: 20 jun 2025, 15:29 Ja, na de fusie. Zo kan ik het ook. En aangezien het aantal allochtonen blijft stijgen, is het niet zo gek dat ze bovenin blijven hangen.

Net zoals het niet gek is dat het CDA groter wordt. Mensen vallen weer terug naar het veilige midden. Dat is geen verdienste van het CDA, maar een logisch gevolg van een vulkaanuitbarsting. De geschiedenis blijft zich herhalen.
Dat doet allemaal niets af aan de feiten die ik benoem.
Antti Opdam
Harde Kern

De Rode Baron schreef: 20 jun 2025, 15:31 Jouw Bontebal wist gisteren niet echt raad met de club van Timmermans. Hij wilde hem beschermen, immers zijn gedroomde coalitiegenoot, maar kon het niet.
Het enigste wat hij uit zijn 'fatsoenlijk' christelijk mondje kreeg, was dat hij zich niet kon voorstellen dat Frans hier (lees Piri) achter staat.
Ik heb geen idee wat er gisteren aan de hand was.

En de gemiddelde kiezer ook niet.

Die kijken naar het grotere plaatje en daarin doet Bontenbal het gewoon goed.
Langedijk
Harde Kern

Antti Opdam schreef: 20 jun 2025, 15:51 Dat doet allemaal niets af aan de feiten die ik benoem.
Dat klopt ook. Maar jij vindt die feiten een verdienste van de betrokkenen. Ik vind ze een logisch gevolg van de (slechte) maatschappelijke ontwikkelingen.
Plaats reactie