Albert Guðmundsson (2022)

Topics over alle oud-spelers, trainers en begeleiders van het eerste team.
Gesloten
leszz
Reservespeler

Dirk Scheringa schreef: 05 dec 2018, 22:50 Vind je dat nu echt, Idrissi was meteen doeltreffend en gaf assists. Het probleem op links (Garcia, Dos Santos, Overeem, Seuntjes bakte er niet veel van) was dan ook meteen opgelost.Hij was dan ook meteen sinds zijn komst direct een meerwaarde.
Ga nu niet zeggen dat we op rechts net zoals voorheen op links we geen probleem hebben want daar ligt op dit moment samen met de c.v onze grote pijnpunten.
Niet voor niets hoopt menigeen weer snel op een oude Stengs op rechts zodat we op beide vleugels weer de nodige diepgang krijgen.
Denk maar eens terug, Idrissi was een vooruitgang op Dos Santos/Garcia maar het was echt lang niet geweldig toen. Als Idrissi vorig jaar zo had gespeeld en we hadden over twee kanten zo gevaarlijk geweest dan hadden we mee gedaan om het kampioenschap. Nee helaas mijn mede supporter, het was echt een stuk minder en Idrissi was de eerste periode nog geen succes en werd vaak voortijdig gewisseld als gevolg.

Dat men Stengs terug wilde was ook al voor de zomerstop en voordat we uberhaupt een vervanger voor Jahanbahksh hadden gehaald. Je kan het forum hier op nalezen, dus dat punt vervalt.
Dirk Scheringa
Ben-Sider

leszz schreef: 05 dec 2018, 22:57 Denk maar eens terug, Idrissi was een vooruitgang op Dos Santos/Garcia maar het was echt lang niet geweldig toen.
Euh, Idrissi was meteen zowat de meest effectieve aanvaller uit de eredivisie in zijn eerste seizoen.
Maar daar gaat het ook helemaal niet om.
Ik zie op rechts geen echte rechtsbuiten staan, dat had ik dus wel meteen op links bij Idrissi.
Jij ziet dus schijnbaar wel de kenmerken bij Gudmundsson van een echte rechtsbuiten, ik dus totaal niet.
Als Idrissi vorig jaar zo had gespeeld en we hadden over twee kanten zo gevaarlijk geweest dan hadden we mee gedaan om het kampioenschap.
Ook niet mee eens. Ook toen was de c.v een onstabiele schakel maar werd het nog al eens verdoezeld door het aanvallende geweld van Alireza-Weghorst-Idrissi.
En die c.v valt nu nog meer op omdat we voorin dus ook geen potten meer kunnen breken.
AZ 4 Life
Harde Kern

leszz schreef: 05 dec 2018, 18:56 Ten eerste: Idrissi was vorig jaar ondanks dat hij in een goed elftal binnenkwam nog geen schim van de speler die het nu is. Vrijwel alles wat hij deed was te egoistisch en bleef veel te lang met de bal lopen wat bij iedereen in het stadion voor irritatie zorgde.
Klopt feitelijk al niet. Hij kwam hier binnen en behaalde de eerste weken een geweldig rendement. Hoger dan bij Groningen.
AZ 4 Life
Harde Kern

leszz schreef: 05 dec 2018, 22:57 Denk maar eens terug, Idrissi was een vooruitgang op Dos Santos/Garcia maar het was echt lang niet geweldig toen. Als Idrissi vorig jaar zo had gespeeld en we hadden over twee kanten zo gevaarlijk geweest dan hadden we mee gedaan om het kampioenschap. Nee helaas mijn mede supporter, het was echt een stuk minder en Idrissi was de eerste periode nog geen succes en werd vaak voortijdig gewisseld als gevolg.
Heb jij vorig jaar uberhaupt de wedstrijden wel gezien? Idrissi kende een vliegende start bij ons. Hij eindigde ook met geweldige statistieken: 16 wedstrijden, 6 goals en 7 assists. Dus waar heb jij het precies over? Als je die cijfers zou doortrekken naar een heel seizoen dan kom je op 13 goals en 15 assists, gerekend over 34 wedstrijden. Hij kwakkelde wel wat met een blessure, waardoor hij niet altijd speelde.
AZ 4 Life
Harde Kern

Dirk Scheringa schreef: 05 dec 2018, 17:16 Dat zeg ik niet, maar wel dat de inbreng van met name Alireza enorm groot was.
Kan ook niet anders als je kijkt naar het huidige seizoen.
Svensson is een heel gewoon backje geworden, de spits krijgt geen ballen, de aanval is onmachtig en alleen idrissi moet een beetje door de tegenstanders in bedwang worden gehouden.
Voorheen kreeg Jahanbakhsh dubbele dekking waardoor een Til en consorten veel meer vrijheid hadden en nog wel eens uit het oog van de tegenstander kon ontsnappen.
Brom en Slot zijn nog steeds de zelfde trainers en de spelers zullen ook niet ineens allemaal een vormcrisis hebben gekregen.
Je kunt bijna niet anders concluderen dat de slechte prestaties veelal te wijten zijn door het gemis van enkel twee spelers.
Er zijn meerdere factoren. De blessure van Wuytens, overige blessures, het aantrekken van de verkeerde type spelers etc. Vooral dat laatste zorgt ervoor dat het aanvallend een stuk stroever loopt.
Dirk Scheringa
Ben-Sider

AZ 4 Life schreef: 06 dec 2018, 09:43 Er zijn meerdere factoren. De blessure van Wuytens, overige blessures, het aantrekken van de verkeerde type spelers etc. Vooral dat laatste zorgt ervoor dat het aanvallend een stuk stroever loopt.
Kortom Huiberts heeft het verkeerd ingeschat.
Ik ben er wel haast zeker van dat als er hier geen Stengs en Boadu hadden rondgelopen,
we heel andere versterkingen hadden gehad, dan met alle respect, een Gudmundsson en Johnsen.
Stengs en Boadu werden al tijdens het aantrekken van deze spelers feitelijk beschouwd als de vervangers van Alireza en Weghorst en daar is het nu juist fout gegaan.
Eigenlijk geld die toepassing ook op Wuijtens, die men als een van de vaste centrum verdedigers ziet.
Voor een club die feitelijk structureel voor een top 3 plaats wil spelen, kan je niet je beleid gaan afstempelen op twee tieners of spelers die er ruim 1,5 jaar hebben uit gelegen. Spelers die dan wel gelden als de twee grootste kroonjuwelen die de eigen jeugdopleiding heeft voortgebracht, maar feitelijk nog alles moeten bewijzen en had men voor sterke aankopen moeten gaan, ook al staan die mogelijk de ontwikkeling van deze kroonjuwelen dan in de weg.
Nu maar hopen dat na de winterstop we dan ook daadwerkelijk weer een sterke Boadu, Stengs en mogelijk Wuijtens gaan zien, anders heeft Huiberts met zijn 'het kan vriezen of dooien beleid' toch echt naast het potje gepist en belanden we ergens op een troosteloze 8e plek.
ForzAZ
Barry

Dirk Scheringa schreef: 06 dec 2018, 16:25 Kortom Huiberts heeft het verkeerd ingeschat.
Ik ben er wel haast zeker van dat als er hier geen Stengs en Boadu hadden rondgelopen,
we heel andere versterkingen hadden gehad, dan met alle respect, een Gudmundsson en Johnsen.
Stengs en Boadu werden al tijdens het aantrekken van deze spelers feitelijk beschouwd als de vervangers van Alireza en Weghorst en daar is het nu juist fout gegaan.
Eigenlijk geld die toepassing ook op Wuijtens, die men als een van de vaste centrum verdedigers ziet.
Voor een club die feitelijk structureel voor een top 3 plaats wil spelen, kan je niet je beleid gaan afstempelen op twee tieners of spelers die er ruim 1,5 jaar hebben uit gelegen. Spelers die dan wel gelden als de twee grootste kroonjuwelen die de eigen jeugdopleiding heeft voortgebracht, maar feitelijk nog alles moeten bewijzen en had men voor sterke aankopen moeten gaan, ook al staan die mogelijk de ontwikkeling van deze kroonjuwelen dan in de weg.
Nu maar hopen dat na de winterstop we dan ook daadwerkelijk weer een sterke Boadu, Stengs en mogelijk Wuijtens gaan zien, anders heeft Huiberts met zijn 'het kan vriezen of dooien beleid' toch echt naast het potje gepist en belanden we ergens op een troosteloze 8e plek.
Exact en deze conclusie heb ik van de zomer al aangegeven. Gokken op twee een jaar niet gevoetbald hebbende tieners. En dat voor een top3club!

Wat een misvatting van Huiberts, met instemming van Brom, voor de zoveelste keer dat ik het zeg. Puur wanbeleid, er past geen andere kwalificatie. Wie rekent hem hierop af?
handelaar
Goalscorer

ForzAZ schreef: 06 dec 2018, 19:05 Exact en deze conclusie heb ik van de zomer al aangegeven. Gokken op twee een jaar niet gevoetbald hebbende tieners. En dat voor een top3club!

Wat een misvatting van Huiberts, met instemming van Brom, voor de zoveelste keer dat ik het zeg. Puur wanbeleid, er past geen andere kwalificatie. Wie rekent hem hierop af?
Ach je weet hoe het gaat, er komt wellicht een defensieve kracht bij omdat hij daar feitelijk niet meer omheen kan, maar voor de vertrokken vaandeldragers is domweg geen adequate vervanging gehaald. Teveel gedacht dat dit met Stengs en Boadu in de loop van het seizoen konden oplossen. Laten we dit laatste dan maar hopen.
Overigens heeft vd Brom zo'n grote stem in dat geheel? Hij kan nog zoveel willen maar als Huiberts zegt dat het kapitaal vernietiging is om bijv. een dure Sol te halen omdat we hier het talent Boadu hebben rond lopen en dus liever een aanvaller erbij haalt waarmee je een ander spelletje kan spelen als daar een wedstrijd om vraagt.
En voor Stengs liever ook geen speler ziet die zijn ontwikkeling in de weg staat, waardoor de voorkeur niet uit gaat naar bewezen buitenspelers als een Kuwas of dergelijke, maar voor een jonge multifunctionele aanvallende middenvelder die dan nog overal kan worden gebruikt, dan zul je je als trainer toch moeten schikken.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?
UEFA Cup, Champions League, Wereldbeker, Europese Supercup.
Nederlands, Duits, Spaans kampioen en bekerhouder.
pAZcal
Co

handelaar schreef: 07 dec 2018, 00:44 Ach je weet hoe het gaat, er komt wellicht een defensieve kracht bij omdat hij daar feitelijk niet meer omheen kan, maar voor de vertrokken vaandeldragers is domweg geen adequate vervanging gehaald. Teveel gedacht dat dit met Stengs en Boadu in de loop van het seizoen konden oplossen. Laten we dit laatste dan maar hopen.
Overigens heeft vd Brom zo'n grote stem in dat geheel? Hij kan nog zoveel willen maar als Huiberts zegt dat het kapitaal vernietiging is om bijv. een dure Sol te halen omdat we hier het talent Boadu hebben rond lopen en dus liever een aanvaller erbij haalt waarmee je een ander spelletje kan spelen als daar een wedstrijd om vraagt.
En voor Stengs liever ook geen speler ziet die zijn ontwikkeling in de weg staat, waardoor de voorkeur niet uit gaat naar bewezen buitenspelers als een Kuwas of dergelijke, maar voor een jonge multifunctionele aanvallende middenvelder die dan nog overal kan worden gebruikt, dan zul je je als trainer toch moeten schikken.
Dan alsnog had ie moord en brand moeten schreeuwen om een verdediger die er staat.
Last Scout
Goalscorer

handelaar schreef: 07 dec 2018, 00:44 Ach je weet hoe het gaat, er komt wellicht een defensieve kracht bij omdat hij daar feitelijk niet meer omheen kan, maar voor de vertrokken vaandeldragers is domweg geen adequate vervanging gehaald. Teveel gedacht dat dit met Stengs en Boadu in de loop van het seizoen konden oplossen. Laten we dit laatste dan maar hopen.
Brom heeft inderdaad een stem, alleen gebruikt hij deze niet zoals het in jouw ideaalbeeld past.
Brom was bijvoorbeeld een voorstander van de komst van Maher, pfoe ideaalbeeld.
Maar hij heeft zich ook vaak genoeg uitgesproken tegen versterkingen die broodnodig waren.
Als het aan John gelegen had, dan hadden we nog altijd met Rienstra op het middenveld gespeeld.

OT:

Geef die jongen nu gewoon de tijd.
Bij Alkmaar begint de victorie!
Dirk Scheringa
Ben-Sider

Last Scout schreef: 07 dec 2018, 13:08 Geef die jongen nu gewoon de tijd.
Nou vooruit, ik ga er vanavond weer eens voor zitten.
Ik krijg graag mijn ongelijk in deze, dan gaat het alleen maar beter met AZ.
leszz
Reservespeler

AZ 4 Life schreef: 06 dec 2018, 09:40 Heb jij vorig jaar uberhaupt de wedstrijden wel gezien? Idrissi kende een vliegende start bij ons. Hij eindigde ook met geweldige statistieken: 16 wedstrijden, 6 goals en 7 assists. Dus waar heb jij het precies over? Als je die cijfers zou doortrekken naar een heel seizoen dan kom je op 13 goals en 15 assists, gerekend over 34 wedstrijden. Hij kwakkelde wel wat met een blessure, waardoor hij niet altijd speelde.
Een hoger rendement dan bij Groningen is niet zo bijzonder want zijn rendement was daar niet zo hoog, men bij Groningen was destijds ook niet unaniem rouwig over het feit dat hij hun verliet. Kijk jij de wedstrijden wel, lijkt er op dat je alleen maar naar statistieken kijkt. In de eredivisie bij ons was zijn spel vrij middelmatig, acties werden vaak te ver doorgedreven waarbij hij zich vast liep of het er nog niet helemaal uit kwam. In de eredivisie heeft hij toen 3 goals gemaakt in 14/15 wedstrijden wat ook niet zo bijzonder was in zo een dominant team, eens? Maar nogmaals statistieken vertellen niet het hele verhaal.
AZ 4 Life
Harde Kern

leszz schreef: 09 dec 2018, 00:38 Een hoger rendement dan bij Groningen is niet zo bijzonder want zijn rendement was daar niet zo hoog, men bij Groningen was destijds ook niet unaniem rouwig over het feit dat hij hun verliet. Kijk jij de wedstrijden wel, lijkt er op dat je alleen maar naar statistieken kijkt. In de eredivisie bij ons was zijn spel vrij middelmatig, acties werden vaak te ver doorgedreven waarbij hij zich vast liep of het er nog niet helemaal uit kwam. In de eredivisie heeft hij toen 3 goals gemaakt in 14/15 wedstrijden wat ook niet zo bijzonder was in zo een dominant team, eens? Maar nogmaals statistieken vertellen niet het hele verhaal.
Ja ik zie alles. Maar jij stelt dat de kant van Idrissi niet gevaarlijk was. Hij was vorig jaar al gevaarlijk en is dat dit seizoen nog net zo. En inderaad, hij loopt zich vaak vast, maar dat is het type voetballer dat hij is. Door de acties die hij maakt, en de manier van voetballen, loopt hij een vrij hoog risico dat het fout gaat. Als zijn gemiddelde nog hoger zou liggen dan zou hij hier niet spelen.
handelaar
Goalscorer

Van den Brom dolblij met Gudmundsson, AZ-debuut lonkt al

Van den Brom: "Niet helemaal tevreden over Albert Gudmundsson hoe hij de positie invult"

Achteraf was van Overeem nog de minst slechte alternatief voor Stengs geweest, zeker als ik terug denk aan zijn periode met Janssen.
Lecompte
Reservespeler

AZ 4 Life schreef: 10 dec 2018, 12:51 Ja ik zie alles. Maar jij stelt dat de kant van Idrissi niet gevaarlijk was. Hij was vorig jaar al gevaarlijk en is dat dit seizoen nog net zo. En inderaad, hij loopt zich vaak vast, maar dat is het type voetballer dat hij is. Door de acties die hij maakt, en de manier van voetballen, loopt hij een vrij hoog risico dat het fout gaat. Als zijn gemiddelde nog hoger zou liggen dan zou hij hier niet spelen.
Ik zag al een flinke verbetering in zijn spel van Vrijdag. Volgens mij heb ik geen enkele dribbel actie voor het zestienmetergebied gezien dat werd gevolgd met een schot. Dat moet hij maar eens wedstrijdje of drie volhouden.
Het eerste doelpunt was gewoon klasse. Sprinten, ondertussen kijken en een geweldige voorzet.

Zijn eigen doelpunt had ik even twijfel of hij hem niet had moeten afleggen. Gelukkig werd ik daar direct mijn mond gesnoerd door een subliem schot.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
multatuli
Kristen

Ik heb nu een paar wedstrijden op Stengs gelet. Ook hij speelt meer als aanvallende middenvelder dan als echte rechtsbuiten. Hij zwerft net als Seuntjens en Gudmundsson toen die rechtsbuiten stonden van links naar rechts. Uiteraard doet hij het wel beter dan Gudmundsson omdat hij specifieke kwaliteiten heeft, maar de kritiek op Gudmundsson dat hij zijn rol niet goed invulde omdat hij niet zijn positie als rechtsbuiten hield was niet terecht aangezien Seuntjens en Stengs het op dezelfde manier invullen.
handelaar
Goalscorer

multatuli schreef: 22 dec 2018, 22:15 Uiteraard doet hij het wel beter dan Gudmundsson omdat hij specifieke kwaliteiten heeft, maar de kritiek op Gudmundsson dat hij zijn rol niet goed invulde omdat hij niet zijn positie als rechtsbuiten hield was niet terecht aangezien Seuntjens en Stengs het op dezelfde manier invullen.
Laten we het er maar ophouden dat het nu al een stuk beter loopt dan met Gudmundsson, ook al is Stengs nog lang niet in de kracht van voor zijn blessure.
Wat betreft Gudmundssson, daar had ik toch eerlijk gezegd wel wat meer van verwacht, ook al is het normaal dat er altijd wel een seizoen over heen gaat voordat een speler volledig zijn draai heeft gevonden.
multatuli
Kristen

handelaar schreef: 23 dec 2018, 09:13 Laten we het er maar ophouden dat het nu al een stuk beter loopt dan met Gudmundsson, ook al is Stengs nog lang niet in de kracht van voor zijn blessure.
Wat betreft Gudmundssson, daar had ik toch eerlijk gezegd wel wat meer van verwacht, ook al is het normaal dat er altijd wel een seizoen over heen gaat voordat een speler volledig zijn draai heeft gevonden.
Dat is ook wat ik schrijf, het gaat mij erom dat de kritiek over het uit zijn positie lopen niet terecht was aangezien Seuntjens (als hij rechtsbuiten speelde) en nu Stengs op dezelfde manier over het veld zwerven.
Bob Ross
Basisspeler
Contacteer:

multatuli schreef: 23 dec 2018, 10:07 Dat is ook wat ik schrijf, het gaat mij erom dat de kritiek over het uit zijn positie lopen niet terecht was aangezien Seuntjens (als hij rechtsbuiten speelde) en nu Stengs op dezelfde manier over het veld zwerven.
Als hij uit positie liep en er 10 in had geknald was er natuurlijk niets aan de hand.. Maar je hebt wel gelijk, het is momenteel de speelwijze, alleen creëerde hij veel te weinig en grossierde hij in balverlies. Dan doet het systeem er eigenlijk niet meer toe.

Die kans na de kopbal van Johnsen had hij wel in ieder geval op doel moeten schieten, veel te wild gedaan.
Hup AZ.
handelaar
Goalscorer

Bob Ross schreef: 23 dec 2018, 11:09 .. alleen creëerde hij veel te weinig en grossierde hij in balverlies. Dan doet het systeem er eigenlijk niet meer toe.
Het is meer dat de verwachtingen voor deze speler toch wel hoog waren, gezien de verhalen dat het de smaakmaker zou zijn van jong PSV en het forse bedrag wat er voor hem is betaald.
Dat kan je hier nog niet terug zien in zijn spel wat behoudens in die ene wedstrijd tegen Feyenoord nog wat bleekjes is, maar AZ is dan ook wel met alle respect, andere koek dan jong PSV.
Gesloten