Max Huiberts / Technisch Beleid III

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

AZ gaat met het huidige beleid, vooral gericht op opleiden en inzetten van talentvolle spelers:

-onder Slot weer stappen maken richting de top 2.
23
24%
-concurreren met Feyenoord voor de derde plek.
37
39%
-de handen vol krijgen aan koopclubs als FC Utrecht en Vitesse voor plek 4.
28
29%
-zich achter Utrecht en/of Vitesse plaatsen voor de play-offs.
4
4%
-kansloos middenmoter zijn.
3
3%

Totaal aantal stemmen: 95
ForzAZ
Basisspeler

Meteor schreef:Wat was nou dat gedoe over een "besmette club" eigenlijk, waarna Stewart begon over een gesprek met Oostveen of zoiets?

Edit: vanaf 56:30 hebben ze het erover. Googlen levert vooralsnog niets op.
Het CBV of zoiets heeft een soort code dat een club eerst het contract met een ontslagen trainer moet afwikkelen voordat die club een andere trainer mag vast leggen.

Stewart vind dat in deze zaak geen issue. AZ heeft door het terug treden van Van Basten geen hoofdtrainer en vind dus dat AZ dan een nieuwe hoofdtrainer mag contracteren. Hij wijst er ook nog op dat het bij AZ in deze soap om een ontslagen assistent gaat en niet om een hoofdtrainer dus. Oftewel ten onrechte zou in dit geval die vereniging AZ in deze 'besmet' verklaren.
NAKZ
Fanatic
Contacteer:

Stewart heeft de kern van het gesprek dat ik vanmiddag met hem had in VI verteld, al was het gesprek van vanmiddag breder, opener en gedetailleerder. Ik zal er later nog op terugkomen met een langer verhaal als ik ook nog wat andere mensen heb gesproken. Paar hoofdpunten:

AZ is nog altijd in financiële problemen en Stewart heeft dan ook ontzettend spijt van zijn uitspraak bij de aanstelling van Van Basten dat AZ weer 'vet op de botten' heeft. AZ komt jaarlijks nog miljoenen tekort, zakt komend meetmoment weer naar categorie 2 en kampt dit seizoen met een exploitatietekort van liefst 8 miljoen euro. De transfers van afgelopen zomer waren dan ook weer keihard nodig maar niet genoeg om alle gaten te dichten. Mede door teruglopende inkomsten uit onder andere sponsoring en kaartverkoop is de begroting inmiddels gezakt tot 22 miljoen euro.

Alex Pastoor heeft zijn hand overspeelt, zowel met zijn gedrag als in de contractonderhandelingen. AZ weet zeker dat het lek uit zijn omgeving komt. Hij was buiten diens rug om zeer negatief over Van Basten en stelde zich in gesprekken en overleggen pedant en arrogant op. AZ heeft het in de communicatie netjes willen afhandelen zonder alles naar buiten te brengen maar is daar door de uitlatingen van Pastoor nu toch door gedwongen. AZ betreurt het persbericht 'in goed overleg' dan ook en zegt dat het zich harder had moeten opstellen. Nu kreeg Pastoor de lead en moest AZ zich gaan verantwoorden. Iets wat overigens ook al bij Verbeek gebeurde en wat er bij AZ (eindelijk) toe heeft geleid dat de communicatiestrategie is gewijzigd, met als eerste concrete voorbeeld het optreden in VI.

Robert Eenhoorn is deze zomer al bij alle overleggen betrokken en vaak ook fysiek of een enkele keer via conference call aanwezig geweest. Ook afgelopen week.
NAKZ
Fanatic
Contacteer:

ForzAZ schreef:Zondagavond een 'integriteitskwestie.

Maandag/dinsdag wordt Pastoor toch de baan van hoofdtrainer aangeboden, die dat vanwege de contractduur af wijst en terug grijpt naar zijn bestaande contract van twee jaar als assistent.

Woensdag keert Stewart dan weer terug op de 'integriteitskwestie'.

Donderdag wordt Pastoor ontslagen.

Vreemd verloop of niet?

Donderdag al de geruchten dat AZ in contact is met de werkeloos zijnde John van den Brom.
AZ (o.a. Stewart, RvC, trainers) vermoedden direct vrijdag dat het lek bij Pastoor ligt. Met dat vermoeden confronteren ze hem zondag. Hij ontkent.

Het gevoel blijft, maar er is geen bewijs. Dus is het gevoel misschien verkeerd. Dus blijft de insteek hetzelfde als voor de publicatie: Pastoor hoofdtrainer met Van Basten en Haar als assistenten. Dezelfde driehoek, een andere rolverdeling.

Met Van Basten is AZ er zondag snel uit, ondanks dat hij flink achteruitgaat in salaris. De onderhandelingen met Pastoor lopen een stuk moeizamer. AZ wil 9 maanden, Pastoor wil twee jaar. AZ biedt tot drie keer toe meer geld waardoor het financieel in 1 jaar bijna twee keer zo goed is als zijn oorspronkelijke assistent-contract voor 2 jaar, maar Pastoor weigert. Een vervolg als assistent is niet mogelijk omdat AZ dan drie assistenten heeft en Pastoor bovendien zeer pedant heeft gedragen en zeer negatief is geweest over Van Basten en dan nog met hem samen zou moeten werken.

Woensdag krijgt AZ bevestiging dat het lek bij Pastoor ligt.

Donderdag wordt bekendgemaakt dat beiden in goed overleg uit elkaar gaan om de details intern te houden en Pastoor nog ergens een andere baan te gunnen, maar nadat Pastoor AZ de oorlog verklaart kan AZ niet anders dan vrijdag ook hun verhaal te vertellen.

AZ praat inderdaad met Van den Brom.
AZraamklA
Reservespeler

ForzAZ schreef:Zondagavond een 'integriteitskwestie.

Maandag/dinsdag wordt Pastoor toch de baan van hoofdtrainer aangeboden, die dat vanwege de contractduur af wijst en terug grijpt naar zijn bestaande contract van twee jaar als assistent.

Woensdag keert Stewart dan weer terug op de 'integriteitskwestie'.

Donderdag wordt Pastoor ontslagen.

Vreemd verloop of niet?

Donderdag al de geruchten dat AZ in contact is met de werkeloos zijnde John van den Brom.

Stewart schakelt wel heel snel van de een naar de ander.

Vandaag bevestigd Stewart dat er al gesproken is met John van den Brom. Hij weet echter niet dat als Van den Brom bij AZ tekent dat die dan € 5 ton afkoopsom moet terug betalen aan zijn voormalige club Anderlecht. Zowel Genee als Derksen bevestigen dit aan tafel. Tja Stewart heeft zijn huiswerk weer goed gedaan!
Volgens Genee werd Vd Brom in maandelijkse termijnen betaald. Geen idee hoe en wat, maar dat zou betekenen dat er geen 5 ton verhaalt kan worden op trainer of AZ. Zo begreep ik het bij VI vanavond.
Geen gelul, drink een pul!!
ForzAZ
Basisspeler

AZraamklA schreef: Volgens Genee werd Vd Brom in maandelijkse termijnen betaald. Geen idee hoe en wat, maar dat zou betekenen dat er geen 5 ton verhaalt kan worden op trainer of AZ. Zo begreep ik het bij VI vanavond.
Het had te maken met Belgisch en Nederlands recht. Hoe dat zit weet ik niet. Maar er werd gezegd dat Anderlecht dan € 5 ton afkoopsom terug zou kunnen eisen.
AZraamklA
Reservespeler

@NAKZ, heb jij enig idee hoe AZ aan die bronnen over het lek is gekomen? Kan het zijn dat er mailverkeer is doorgelezen binnen het netwerk van AZ? Als werkgever mag je deze doorkijken als je er een gegronde reden voor hebt.

AZ zou het zich erg gemakkelijk maken door te onthullen hoe men achter het lekken van Pastoor is gekomen. Ik vrees echter dat dit tot het bittere einde wordt uitgevochten. Wie krijgt gelijk? Dat zal aan de rechter zijn, vrees ik.
AZraamklA
Reservespeler

@ForzAZ; oke, dan laten we dat nog in het midden.

Ik neem aan dat AZ niet die 5 ton gaat betalen? Als Vd Brom 1 miljoen heeft gekregen kan hij dat best zelf betalen?
MO7
Beheerder

V.d. Brom zou een miljoen aan afkoopsom hebben ontvangen, waarvan de helft zou moeten worden terugbetaald als hij gedurende de periode dat hij onder contract staat ergens anders zou beginnen. Dan moet je V.d. Brom dus wel heel graag willen hebben.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
AZraamklA
Reservespeler

MO7 schreef:V.d. Brom zou een miljoen aan afkoopsom hebben ontvangen, waarvan de helft zou moeten worden terugbetaald als hij gedurende de periode dat hij onder contract staat ergens anders zou beginnen. Dan moet je V.d. Brom dus wel heel graag willen hebben.
Daarom zeg ik; als Vd Brom zo graag bij AZ wil werken, kan hij prima die 5 ton zelf overmaken naar Anderlecht. Hij heeft dan altijd nog 5 ton, minus aftrek van de nodige belastingen, over voor een aantal maanden niets doen. Dat doe ik hem niet na.
NAKZ
Fanatic
Contacteer:

AZraamklA schreef:@NAKZ, heb jij enig idee hoe AZ aan die bronnen over het lek is gekomen? Kan het zijn dat er mailverkeer is doorgelezen binnen het netwerk van AZ? Als werkgever mag je deze doorkijken als je er een gegronde reden voor hebt.

AZ zou het zich erg gemakkelijk maken door te onthullen hoe men achter het lekken van Pastoor is gekomen. Ik vrees echter dat dit tot het bittere einde wordt uitgevochten. Wie krijgt gelijk? Dat zal aan de rechter zijn, vrees ik.
Volgens mij is er geen keihard bewijs maar zijn er wel meerdere bronnen die Pastoor aanwijzen. Heb wel een aantal mails gezien maar dat vond ik nou niet direct bewijs. Daarin legt Oostindie van De Telegraaf het verhaal slechts voor aan Pastoor, maar dat hoeft nog niets te zeggen. Bovendien heeft Pastoor die mail zelf doorgestuurd naar Stewart zodat ook hij er naar kon kijken.
MO7
Beheerder

Oosterveer zit er tussen om Pastoor uit de wind te houden in dit opzetje. Daarom zal het juridisch haast onmogelijk zijn om Pastoor hier op te pakken.
AZraamklA
Reservespeler

MO7 schreef:Oosterveer zit er tussen om Pastoor uit de wind te houden in dit opzetje. Daarom zal het juridisch haast onmogelijk zijn om Pastoor hier op te pakken.
Dat denk ik dus ook. Zonder echt harde bewijzen kun je Pastoor nooit veroordelen, laat staan gegrond ontslaan, zonder gevolgen.

Alleen als AZ zijn bron openbaar maakt zou je een zaak kunnen winnen. En aan wat vage mailtjes heb je niets, zoals NAKZ al aangaf. Die mocht hij ook gewoon inzien, dus zou je haast denken dat de lekkage niet via de mail is gegaan. Niet het echte verhaal. En ja, mondeling kun je al helemaal moeilijk bewijzen. Want wie liegt, en wie spreekt de waarheid?
MO7
Beheerder

AZ zal het ontslag gooien op een verstoorde werkrelatie door een vertrouwensbreuk inzake de integriteitskwestie. Of een rechter die reden voor ontslag acceptabel genoeg vind is trouwens wel een andere vraag dan het hard maken van het lekken op zich.
AZraamklA
Reservespeler

MO7 schreef:AZ zal het ontslag gooien op een verstoorde werkrelatie door een vertrouwensbreuk inzake de integriteitskwestie. Of een rechter die reden voor ontslag acceptabel genoeg vind is trouwens wel een andere vraag dan het hard maken van het lekken op zich.
Ja, maar zonder bewijs van lekken kun je de verstoorde werkrelatie nauwelijks hardmaken, lijkt me.

Dus hoe AZ de vertrouwensbreuk in hemelsnaam hard wil maken is mij een raadsel. Ik raad AZ een goede advocaat aan. Zeker nu de CBV ook achter Pastoor gaat staan. Die juridische bijstand zal nu dus zeker goed voor mekaar komen.

Dit wordt een lang en slepend proces. Hopelijk komt er een oplossing zonder een gang naar de rechter, dát zou pas een overwinning zijn (voor beide partijen?)
MO7
Beheerder

De poep zit nu toch al tegen de ventilator, dus gooi het nou ook maar tot op detailniveau open. Ik kan er ergens wel iets vermakelijks van inzien, na tientallen jaren is de omerta eindelijk verbruiken. Nu nog wat gore details over Verbeek alstublieft.
RayHuiswaard
Herry en/of Berry

Vreemd dat sommigen hier niet doorhebben dat Stewart van alles en nog wat lijkt te verzinnen om zijn blunder in de contractbespreking met Pastoor ongedaan te maken. Je kunt Pastoor niet dwingen om zijn plaats af te staan en ja dan moet je dus door de ook al gemaakte afspraken met van Basten opeens 3 assistenten betalen en nog steeds op zoek naar een hoofdcoach. Ik snap niet dat zo'n blunder getolereerd wordt. En dan komt nu het moddergooien naar Pastoor, ja ja.

Ik vond het ook al vaag met Verbeek en dat er toen nooit een reden voor zijn ontslag naar buiten kwam zou allemaal gedaan zijn om Verbeek te beschermen??? Ik geloof niet dat Verbeek bescherming nodig heeft, dus ook daar geloofde ik niets van. Laat de rechter het nu maar tot op de bodem uitzoeken en dan zullen we zien wie de mol is.
Lecompte
Reservespeler

Stewart gaat toch niet in op de prive financiele zaken van een sollicitant.
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
sister of mercy
Ben-Sider
Contacteer:

We kunnen nu van alles wel zeggen en lange verhalen ophangen, het feit is wel DAT ONZE CLUB NAAR DE KLOTE GAAT!!!!

Alle verantwoordelijke mensen moeten wegwezen!!! Dus STEWART OPROTTEN!!!!!
Voltreffer Vick
Oude garde

sister of mercy schreef:Alle verantwoordelijke mensen moeten wegwezen!!! Dus STEWART OPROTTEN!!!!!
Zo is dat. Meer nog dan Stewart is van Basten verantwoordelijk. DUS VAN BASTEN OPROTTEN. En wat dachten we van Nelissen als voorzitter RvC. Minsten zo verantwoordelijk. Hij zit erbij en kijkt er naar. DUS NELISSEN OPROTTEN. En dan die Eenhoorn. Zat ook bij de gesprekken. Ook al is hij nog niet begonnen. DUS EENHOORN OPROTTEN. Dennis Haar hebben we helemaal niet gehoord. Dat zegt genoeg. DUS HAAR OPROTTEN. Martin Haar, ook niet gehoord. Need I say more? DUS MARTIN HAAR OPROTTEN. En dan onze aanvoerder die niet presteert. Daar begint het. DUS GUDELJ OPROTTEN.

Heerlijk om ook eens zo lekker zinloos en inhoudsloos te reageren!!!
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
~AZ~
Kristen

NAKZ schreef: Volgens mij is er geen keihard bewijs maar zijn er wel meerdere bronnen die Pastoor aanwijzen. Heb wel een aantal mails gezien maar dat vond ik nou niet direct bewijs. Daarin legt Oostindie van De Telegraaf het verhaal slechts voor aan Pastoor, maar dat hoeft nog niets te zeggen. Bovendien heeft Pastoor die mail zelf doorgestuurd naar Stewart zodat ook hij er naar kon kijken.
Hier schrik ik wel een beetje van, want wat AZ nu bij Pastoor doet is niet niks. 100% zekerheid moet in dit geval, met deze consequenties, ook 100% aantoonbaarheid zijn.

Als Pastoor de ware reden van zijn ontslag niet is vertelt, waar het op lijkt, is zijn reactie logisch en de reactie van Stewart om hem in VI publiekelijk te beschuldigen buiten proportioneel en verwijtbaar te noemen. In essentie heb je de carrière van Pastoor hiermee beëindigd.

Dan moet je niet alleen zijn contract afbetalen maar ga je ook nat op smaad.

Al met al beginnen de gebeurtenissen na ontslag erger van aard te worden dan de reden voor ontslag.
Plaats reactie